DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
F1

Oda a Mercedes híres megbízhatósága?

Egy hét leforgása alatt harmadszor adta meg magát egy-egy vadonatúj Mercedes-erőforrás. A Racing Point annyira nem bízik már az új egységben, hogy inkább egy korábbi specifikációt kértek.

A Belga Nagydíj hétvégéjén a korábbi évekhez képest szokatlan kép rajzolódott ki, a Honda-motorok stabilan teljesítettek, a Renault-nál, a Ferrarinál és a Mercedesnél pedig motorhibák léptek fel. Nagy meglepetésre a Mercedesnél rögtön kettő is, mivel Sergio Perez alatt pénteken, Robert Kubica alatt pedig szombaton durrant el egy-egy erőforrás.

Toto Wolff már a hét közepén is arról nyilatkozott, hogy egyelőre nem sikerült tökéletesen a végére járni annak, mi is okozta az elmúlt hétvégén tapasztalt problémákat. Ezt alátámasztják a Monzában látottak is, Sergio Perez ugyanis ismét motorhibával kényszerült leparkolni autóját a Q2 hajrájában. Ez is friss motor volt, a Mercedes pedig egyelőre nem tudja, miért ment tönkre egy újabb egység.

2014 óta sosem láthattunk ilyen meghibásodási hullámot a Mercedes-motoroktól


A Racing Point viszont nem szeretne tovább kockáztatni, nem bíznak az új fejlesztésben, ezért egy korábbi variánsból szerelnek egy új, eddig nem használt Mercedes-motort Sergio Perez autójába. Egyelőre úgy tűnik, ha az elején nem hibásodik meg egy egység, azzal a világ végére el tudnak menni, de az új konstrukciónál egyelőre nagy a rizikó.

„Úgy fest a helyzet, hogy inkább a második variánsból szerelünk be egy teljesen új erőforrást Pereznek, talán így is tizenkilencedikként rajtolhatunk majd Max Verstappen elöl. Aggódunk a harmadik specifikáció megbízhatósága miatt, a korábbi verzióval viszont végigfutnánk már a szezon hátralevő részét, ez stabilitást adhatna” – idézi Otmar Szafnauer csapatfőnököt a Motorsport.com szakoldal.

Pereznél nyolc nap alatt két meghibásodó Mercedes-motor okoz bonyodalmat

„Ha valamikor is újra a hármas variánsra váltunk, akkor mérlegelnünk kell a teljesítménynövekedés előnyét és a büntetés miatti hátrányt. Ha pedig, Isten őrizz, olyan történne, hogy valamikor valamiért már a Q1-ben kiesünk és egyébként is a végéről kellene rajtolnunk, akkor talán beszerelünk egy új, hármas variánsú egységet.”

„Hogy mi okozza ezeket a problémákat? Nemigen tudom, kérdezzék a Mercedest! Lehetséges, hogy ezek még az új erőforrás gyermekbetegségei, mint ahogy az elektronikában is gyakran megtörténik hasonló. Ha az elején nem megy tönkre, akkor a meghibásodás lehetősége már nagyon nagyon csekély. A kezdeti időkben viszont magasabb eséllyel száll el. De ennek megoldása a Mercedes dolga. Összességében jó ideje rendkívül jó megbízhatósági mutatóik vannak, így biztosan megoldást találnak. Mindig is erősek voltak ebben” – tette hozzá némi optimizmussal a csapatfőnök.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: