Hónapokon keresztül nem sikerült megtalálnia az amerikai istállónak a csodaszert, hogy miként sikerülhet megfelelően munkára fogni a Pirelli idei abroncsait. Ez végül azon az áron sikerült, hogy komoly leszorítóerőt generálnak, ennek viszont az az ára, hogy az egyenesekben még DRS-sel sem tudnak előzni a pilóták. Hiába a jó időmérő, nem sikerült a legjobb tízben végezni.
Kevin Magnussen már a tizedik körtől elkezdett drasztikusan visszaesni, Romain Grosjean viszont sokáig úgy tűnt, erős pontszerző helyen végezhet. Daniel Ricciardo Renault-ját viszont nem tudta megelőzni, így végül a hátulról felzárkózó, nagyobb végsebességű ellenfelek kivégezték a Haasokat.
„Nagyszerűen rajtoltunk és a verseny elején az autó kitűnően ment. Még el is tudtam húzni a mögöttem jövőktől, boldog voltam. A kerékcserénél megkaptam a közepes keveréket és nagy meglepetésemre az autó még a korábbinál is jobb lett. Azt reméltem, végre lehet egy igazán szuper délutánom” – emlékezett vissza a futam után Romain Grosjean.
„Amikor Ricciardo Renault-ja mögé értem, nagyon keményen harcolt, nem volt valós esélyem megelőzni őt. Túl nagy volt a leszorítóerő az autónkon, ezért viszont hiányzott a megfelelő végsebesség. Nem volt más választásunk, mert a Haas csak így tudja a kellő működési tartományban tartani az abroncsokat. Előtte végig elégedett voltam saját vezetésemmel és az autóval is, de nehéz túltennem magam azon, amikor a hatodikról egészen a tizenharmadik helyig csúszok vissza folyamatosan. Nem jó érzés, de nem tudok tenni semmit” – fogalmazott a francia.
Csapattársa sem járt sokkal jobban. „Az első etap a C3-as gumikon borzalmas volt, abszolút nem volt tapadásom, folyamatosan estem vissza, aki arra járt, mindenki megelőzött engem. Nem bizonyult jó döntésnek, hogy éppen ezen a szetten maradtam kint olyan sokáig, reménytelennek éreztem, ha nem jön be a biztonsági autó.”
„Amikor megkaptam végre a közepes keveréket, hirtelen életre kapott a gép, teljesen megváltozott, remek volt vezetni. Sajnos kiszámíthatatlanul viselkedik az autó, sosem tudhatjuk, mire számíthatunk különböző körülmények között” – panaszkodott Kevin Magnussen.
A csapatfőnök is azt emelte ki, hogy a pontszerzési esélyek a Renault mögé történt beragadással szálltak el. „Csalódás ez az eredmény. Romain nem tudta megelőzni Ricciardót a megfelelő időben, mert nincs meg a kellő végsebességünk. Minket bárki megelőz. Beragadt Ricciardo mögé, aki jóval lassabb volt, emiatt viszont nem tudtunk védekezni azokkal szemben, akik hátulról odaértek mögénk. Az autó végre időnként jól teljesített, de a csúcssebesség hiányzott, ezen még sokat kell dolgoznunk” – ismerte el Günther Steiner.