Hatalmas Mercedes-fölénnyel kezdődött az idei Formula-1-es világbajnokság, a téli tesztek után leggyorsabbnak gondolt Ferrari pedig drámaian visszaesett, az első tizenkét nagydíjból egyetlen egyet sem tudtak megnyerni a vörösök, igaz, Sebastian Vettel Kanadában elsőként haladt át a célvonalon, de egy büntetés miatt csak második lett.
Két, elméletileg a Ferrarinak kedvező pályával folytatódik a szezon a nyári szünet végeztével (az első szabadedzés valóban az olaszok nagy fölényét hozta), a pontverseny éllovasa mégsem a Scuderia pilótáitól tart leginkább, sokkal jobban fél Max Verstappentől és a viharos gyorsasággal felzárkózó és idén már két futamot nyerő Red Bull-Hondától.
„Max egyre inkább felzárkózik és a pontversenyben is folyamatosan egyre közelít hozzánk. Több olyan pálya is van, ahol mindig jó formát mutatnak, de elképzelhető, hogy a szezon teljes hátralevő részén meg is tartják azt” – fejezte ki aggodalmát Lewis Hamilton a Motorsport.com szakoldal hasábjain.
„A tavalyi év végén nagyjából egyforma erősek voltunk, úgyhogy az évad maradék részében komoly fenyegetésként kell tekinteni a Red Bullra” – tette hozzá a brit ász. Belgiumban megjósolhatatlan, hogyan alakulnak az erőviszonyok, az egyenesekben ugyanis a Ferrari egyértelmű előnyben van, a kanyargós részek viszont a bikáknak és a Mercedeseknek kedveznek. A Mercedes és a Honda teljesítménye között már nincs annyira látványos különbség, mint a korábbi években, így beállítási apróságok is dönthetnek a Hamilton-Verstappen párharcban.
A Mercedes egyébként bevetette legújabb erőforrás-fejlesztéseit, de Hamilton saját bevallása szerint csak egészen minimális pluszt hoz a konyhára az új egység.