A pontversenyben azonban a hivatalos eredmények számítanak, így hiába futott át elsőként a célvonalon Montrealban, a büntetés miatt csak másodiknak rangsorolták Lewis Hamilton mögött. Amikor tavaly, Belgiumban elsőként intették le, ezzel megszerezte 52. F1-es futamgyőzelmét, biztosan nem gondolta volna, hogy ilyen sokáig kell várnia a következőre.
A pálya karakterisztikáját tekintve a következő időszakban jöhet a Ferrari legnagyobb esélye. „Papíron Spa és Monza sokkal jobban fekszik az autónknak, néhány szektorban különösen. Tudjuk, hogy változatlanul hátrányban vagyunk, folyamatosan azon kell dolgoznunk, hogy csökkentsük a lemaradásunkat” – mondta el Sebastian Vettel.
„Hogy itt nyertem az utolsó nagydíjamat? Igaz, de Bahreinben is közel jártunk, Kanadában pedig mi nyertünk, úgyhogy valójában azért nem tart egy éve a böjt. Ha lehetőségünk nyílik rá, azonnal ki kell használnunk akár itt, akár Monzában, utána pedig Szingapúrban is a lehető legtöbbet kell kihoznunk magunkból.”
Napvilágra került az információ, hogy a Ferrari a Mercedesszel ellentétben mégsem hozta el legújabb fejlesztésű motorját Belgiumba, ami mögött megbízhatósági problémát sejtenek. „A közeljövőben mi is tervezzük az új motor éles bevetését, de még nem tudom megmondani, pontosan mikor. Ha a Mercedes újra rengeteg lóerőt nyert, akkor mindenkinek nehéz dolga lesz, de néha a kevesebb lóerő nagyobb megbízhatóságot hoz magával, nem tudom, most éppen mi a prioritás. Alapból nagyon jók és tudjuk, hogy a motorjuk is rettentően erős. Reméljük, nem nyertek túl sok lóerőt, mert már így is túlságosan gyorsak” – fogalmazott Vettel.