Az elmúlt években a Ferrari és a Mercedes nagyjából azonos szintet képviselt, ami a motorerőt illeti. A legtöbb szakértő szerint az idei évre a vörösök ezen a téren már átvették a vezetést, ugyanakkor az idei karosszéria hibás koncepció alapján került megtervezésre, a kanyarokban rengeteget veszít a Scuderia a Mercedeshez és a Red Bullhoz képest is.
A korábbi évekhez képest lóerőben a Renault és a Honda is láthatóan felzárkózott, nincs is ellenükre az ötlet a befagyasztásról. A Ferrari pillanatnyi előnye azonban veszélyben lehet, a hírek szerint ugyanis a Mercedes 2020-ban ismét, a 2014-eshez hasonló, világverő motorral jelentkezik.
A gyártók között konszenzus alakult ki abban, hogy megtartják a jelenlegi motorformulát, 1,6 literes, V6-os turbók maradnak, beleértve a hibridkomponenseket, az MGU-K-t és az MGU-H-t is. A Renault ügyvezető igazgatója felvázolta a jövőbeli elképzeléseit. „A költségvetési sapkával és a pénzek igazságosabb elosztásával két kérésünk már célba is találna. De ez nem elég. 2021-től be kellene fagyasztani a motorfejlesztést, akkor mindenki egyforma szinten lehetne” – ecsetelte véleményét Cyril Abiteboul.
A Mercedes csapatfőnökének sincs ellenére az ötlet. „Ha egy hitelesített tesztpadon a mérések azt mutatják, hogy az erő és a nyomaték a négy gyártó (Mercedes, Ferrari, Renault, Honda) motorjai esetében egy százalékon belül van, akkor van értelme a fejlesztés kötelező leállításának” – fogalmazott Toto Wolff.
A Red Bull főtanácsadója, Helmut Marko is egyetért (a Honda képviseletében). „El kell jönnie a motorfejlesztés befagyasztásának, különben a költségek nagyon el fognak szállni. Tudjuk, hogy az utolsó tizedmásodperc a legdrágább. Már a V8-as éránál is láthattuk, mennyi pénzt spórolhattunk az erőforrások befagyasztásával. A jelenlegi szörnyetegekkel a költségkímélés még hatékonyabb lesz” – mondta el Marko.