DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Palmer: 2019 nagy hőse a Honda

Az egykori Formula-1-es pilóta szerint az idei szezon egyik kevés figyelmet kapó, de remekül teljesítő szereplője a Honda, a japán gyártó ugyanis rövid idő alatt félelmetes mértékben felzárkózott.

Sokan furcsán néztek bő egy évvel ezelőtt a Red Bull vezetőségére, amikor hivatalosan is bejelentették, hogy 2019-től szerződést kötnek a Hondával, az elképzelések szerint hosszú távra. Abból a szempontból kevésbé volt meglepő a döntés, hogy a Renault-val 2014 után látványosan megromlott a viszony, a francia gyártó ugyanis képtelen volt megbízható és versenyképes erőforrással előállni a hibridérában, a remek karosszériával rendelkező bikák így csak távolról szemlélhették a Mercedes évek óta tartó diadalmenetét. Többször is éles szópárbajt vívtak a felek a sajtón keresztül.

A japán gyártó így is hatalmas lutri volt, mivel 2015-ös visszatérése után három éven át csak szenvedett a McLaren szövetségeseként, míg két évvel ezelőtt a wokingiak kiebrudalták a hírnevét addigra teljesen elvesztő Hondát. A Toro Rossót is mindenki megmosolyogta, hogy befogadták a japánokat, ám tavaly már néha-néha képes volt villantani a gyártó. Dobogóra még mindig nem sikerült állni, ezért teljesen megjósolhatatlanak számított, mire lesz képes idén a Red Bull-Honda.

Bár sokan azt vizionálták, hogy óriási lesz a frusztráció a felek között, ahogy jönnek a csalódást keltő eredmények és talán, szerencsével 1-2 dobogós hely születhet idén, a valóság egészen másképpen alakult. Rögtön a nyitófutamon összejött a pódium Verstappennek, az elmúlt két hónapban pedig már a Mercedest is képes szorongatni, időnként le is győzni. Két futamgyőzelem és több dobogós hely a mérleg, kis híján a harmadik siker is megvolt a Hungaroringen.

Futamgyőzelmek, pole-pozíció, ki gondolta volna ezt a Hondáról tavaly, vagy tavalyelőtt?


A BBC szakértőjeként dolgozó Jolyon Palmer úgy gondolja, csodálatos és szinte félelmetes, amilyen ütemben a Honda fejlődik az utóbbi másfél évben, ezért pedig még mindig nem kapják meg a kellő tiszteletet. Igaz, a Red Bull kivétel lehet ez alól, mivel az istállótól a téli szünet óta rendszeresen hallhattunk dicsérő szavakat a motorszállító felé és úgy tűnik, nem a levegőbe beszéltek, az autó ugyanis különböző típusú pályákon is képes gyors lenni, a motor megbízhatósága pedig olyan, amiről két éve még csak álmodoztak.

„A Red Bull motorszállító partnere számomra 2019 kevés figyelmet kapó hőse. A Red Bull oldalán abszolút magára talált a japán gyártó. Az erőforrás teljesítménye még mindig némileg elmarad a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest, de a fejlődés, amit bemutattak, egészen félelmetes” – magyarázta Palmer a BBC elemzésében.

„Már futamgyőzelmek is vannak a tarsolyban, a múlt héten pedig megszerezték első pole-pozíciójukat a hibridérában. Ez mind a jól megérdemelt jutalma a Hondának, amelyet az elmúlt években a McLaren oldalán látott, félresikerült szövetség idején a sárba tiportak.”

„És ez nem minden. A Toro Rosso idei erős produkciói szintén bizonyítékai a fejlődésnek, arra mutatnak rá, hogy nem kizárólag a Red Bull-lal tudnak erősek lenni. Danyiil Kvjat több, mint tíz év szünet után volt képes dobogós helyet szerezni a Toro Rossónak, mindezt Honda-motorral. Nem kezdte valami pokoli gyorsan az évet a Red Bull-Honda, de a fejlődési görbe egyértelműen arra utal, hogy a Mercedesnek jövőre már komoly fejfájást okozhat a csapat” – mutatott rá Palmer.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: