Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. szeptember 21. hétfő
F1

A Honda elnézést kért a motorhiba miatt

A japán gyártó folyamatosan kísérletezik a további javulás érdekében, időnként pedig zsákutcába jut. A Német Nagydíj időmérő edzésén teljesen új motormódot próbáltak ki, nagyon nem jött be.

Valószínűleg még a Mercedes garázsában is elhűlve nézték a fő riválisok problémáit, a Q1 elején ugyanis Sebastian Vettel Ferrarija ragadt a garázsban egy váratlan motorhiba okán, majd Charles Leclerc-t az üzemanyagrendszer tartotta a pályán kívül a kvalifikáció döntő szakaszában, így a pole-pozícióra is erősen esélyes két vörös autó valójában nem szólhatott bele a legjobb helyezések alakulásába.

A rajongók számára úgy tűnhetett, hogy az utolsó riválist, Max Verstappent is elveszítik a Q2 közepén, de végül neki csak szimpla beállítási gondjai adódtak, amit viszonylag könnyen tudtak orvosolni és végül a második rajtkockát szerezte meg a holland. A Honda magára vállalta a felelősséget, az ő hibájukból lassult le ideiglenesen Verstappen, de még időben meg tudták oldani a gondot.

Legutóbb, Nagy-Britanniában kalibrálási probléma miatt a turbó nem mindig dolgozott a maximális teljesítménnyel, amikor szükség lett volna erre a kigyorsításokon. A hírek szerint ezt azóta megoldották, Németországban egyszerűen másik motormódot próbáltak ki a Hondánál a Q2-ben, de az autó erőt veszített. Végül úrrá lettek ezen, így a második és negyedik rajtkockát szerezte meg a két Red Bull-Honda.

Nem romlott el a Honda-motor, de az a beállítási mód nem működött


„Jó érzés, hogy Max az első sorba került, Pierre Gasly pedig rögtön mögé a másodikba, karrierje legjobbjaként megkaparintotta a negyedik rajtkockát. Maxtől sajnos elnézést kell kérnünk, mivel probléma adódott az erőforrás beállításával. Megpróbáltunk egy egészen eltérő módot a Q2-ben, de nem működött” – ismerte el a Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe.

Mivel szoftveres úton könnyen megoldható volt a felmerülő gond, így Verstappen nem kényszerül motorcserére, mert nem romlott el az egység, csak rossz volt a beállítás. „Annál a gyorskörnél egészen más motormóddal próbálkoztunk, de ahogy átszeltem a rajtvonalat, rögtön rengeteg erőt vesztettem. Ilyenkor az ember tudja, hogy annak a körnek annyi, úgyhogy vissza is vettem.”

„Bementem a bokszba, hogy mindent gyorsan leellenőrizzenek, a következő menetemnél pedig már a lágyabb szett gumikra váltottam. Kár érte, mert ugyanazon a (közepes) keveréken szerettem volna rajtolni, mint a többi rivális, de ez most így alakult. A Q2 második felében és a Q3-ban már semmilyen problémám nem akadt” – elemezte a szombati eseményeket Max Verstappen, aki Ausztria után ismét az első sorból indulhat. Spielbergben végül győzelemre vezette a Red Bull-Hondát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?