Rutinos versenyzőnek számít már a száguldó cirkuszban a mexikói, aki az elmúlt években többször is képes volt villantani a Force Indiával (korábban pedig a Sauberral), a dobogóra is több ízben felfért. A jelenlegi Formula-1-ben azonban szerinte több olyan zseniális pilóta is versenyez, aki még sosem állt dobogón, pedig tudása alapján rászolgálna. Az autók közti különbségek azonban mindent eldöntenek.
A Mercedes, a Ferrari és a Red Bull triója annyira ellépett a középcsapatoktól, hogy a többi istállónál versenyző tehetségek nem tudnak igazán kitűnni, mivel dobogós helyet szinte lehetetlen elcsípni, akkora a szakadék. 2019-ben eddig tíz futamon vagyunk túl és mindössze öt pilóta állhatott eddig a pódiumon – a Mercedes két, a Ferrari két pilótája, valamint Max Verstappen a Red Bull-lal – és ez ellen nem is igen lehet mit tenni egy ideig még.
„Ez sajnos a sportágnak és a rajtrácson hátrébb levő pilóták számára is rossz. Egészen fantasztikus versenyzőket láthatunk, akik egyetlen dobogós helyet sem szereztek még. Őrület még hallgatni is ezt. Pedig a legjobb és a legrosszabb pilóták között is legfeljebb három tizedmásodperc a különbség. Közben a legjobb és a legrosszabb autó között három másodperc. Ez alapvetően nincs így jól” – idézi Sergio Perezt a Gpfans.com szakportál.
„A középmezőny szoros csatározása olyasvalami, amit a 2021-es szabályozással látni kellene előrébb is. Remélem, megtartják ezeket a jó, gyors autókat. Jelenleg a középcsapatok viaskodásában egyetlen tizedmásodperc is óriási változást hoz, például a nyolcadik és a tizenhatodik hely között dönthet. Ezt szeretném látni az egész mezőnyben, ne a csapatok, hanem a pilóták nyerjenek igazán.”
„Szerintem az összes versenyző ezt szeretné, hogy olyan sorozatban versenyezhessünk, ahol az ember jelenti igazán a különbséget. Úgy vélem, ez lenne a legjobb a sportágnak, ha ezt el tudják érni, az tényleg nagyszerű lenne. Ebben a pillanatban ugyanis a Formula-1 inkább szól a csapatokról, mint a pilótákról” – mutatott rá Perez.