Steward
Varga Ákos
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 25. vasárnap
F1

Brundle: Végre csatákat láttunk, nem bírói döntésekre vártunk

Az utóbbi időkben többek között azért kapta a legtöbb kritikát a Formula-1, mert túlszabályozottá vált, mindenért büntetést osztogatnak és nem lehet csatázni sem. Úgy fest, ez kezd megváltozni.

Mindenkiben mély nyomot hagyott az idei Kanadai Nagydíj, amikor ez a probléma egy futamgyőzelem kérdését döntötte el. Sebastian Vettel hiába futott át elsőként a célvonalon, egy korábbi manőverért egy erősen vitatható, ötmásodperces büntetést róttak ki a Ferrari-pilótára, ami miatt csak második lett Hamilton mögött.

Akkor a közvélemény egyértelműen Vettel oldalára állt, de a Ferrari felülvizsgálati kérelme sem hozott eredményt. A Francia Nagydíjon Daniel Ricciardo visszasorolására (bár az ausztrál esete sokkal egyértelműbben szabálytalan volt), majd egy héttel később az Osztrák Nagydíjon a Verstappen-Leclerc előzés miatti vizsgálat eredményére kellett órákat várni a leintés után, így sokáig azt sem tudhattuk biztosan, ki nyert Spielbergben.

Ott végül nem büntették a Red Bull-pilótát és ezt az irányvonalat tartották Silverstone-ban is, engedték a kemény küzdelmet, pedig az újabb Verstappen-Leclerc csatározás egyértelműen feszegette a határokat, többször is összeértek, de mindig folytatni tudták a versenyt. A korábbi Formula-1-es pilóta, a Sky Sports szakértője, Martin Brundle rettentően örült annak, hogy végre nem stewardok döntik el, ki nyer és ki kap büntetést.

Izgalmas volt az újabb Leclerc-Verstappen csata, a határokat feszegették

„Nem tudom, mások hogy vannak vele, de én sokkal izgalmasabbnak tartom, hogy ilyen nagyszerű küzdelmeket láthattam és erről beszélgethetünk, minthogy a verseny után még három órát kelljen várnunk a versenybírók meghallgatására, tárgyalására és döntésére” – mondta el véleményét Brundle.

„Ezek a kiváló gladiátorok jó ideje egy szabálykönyvhöz láncolva versenyeznek és nem mernek belemenni az előzésekbe, mert félnek, hogy azonnal megbüntetik őket. Ausztria és Silverstone végre jobban nézett ki. Sajnos most viszont megvan a veszélye, hogy túlzottan is felszabadulnak és elkezdenek nem törődni a pálya határaival, valamint összekoccannak, mert annyira elkapja őket a versenyláz a pillanat hevében és nem gondolkodnak racionálisan. Ilyenkor kell majd a versenybíróknak kicsit visszatartani őket” – tette hozzá a brit.

A Ferrari mindenképpen kárvallottja a szemléletváltásnak, mivel Kanadában a szigorúsággal elvettek Sebastian Vetteltől egy győzelmet, miközben hasonló szituációban megengedőbbnek bizonyultak a Charles Leclerc-t vitatható manőverrel megelőző Max Verstappennel szemben, ott szintén a vörösök húzták a rövidebbet. Ha fordítva ítélkeznek, két futamgyőzelme lenne a Ferrarinak idén, így viszont még mindig nincs egy sem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?