Újabb, a győzelem sorsát döntően befolyásoló, kétes manőver a Formula-1-ben, ezúttal Ausztriában történhet meg, hogy a célvonalon elsőként áthaladó Max Verstappen végül mégsem lesz az Osztrák Nagydíj győztese, hanem meg kell elégednie a második helyezéssel. Három körrel a vége előtt ugyanis vitatható manőverrel előzte meg és szorította ki Charles Leclerc-t, így könnyen lehet, hogy utólagos időbüntetéssel sújtják, amivel viszont a monacói kerülne az első helyre.
A Ferrari egy hasonló esetben szenvedőalanya volt egy bírói döntésnek Kanadában, akkor Sebastian Vettelt egy igen hasonló mozzanatért büntették öt másodpercre, éppen emiatt biztos abban a vörös istálló főnöke, hogy itt sem dönthetnek másképp a versenybírók.
„Kétségtelen, hogy nagyszerű versenyzést mutatott be Max Verstappen, de ez igaz Charles Leclerc-re is. Fantasztikus csata folyt a pályán, de a szabályok ebben a tekintetben kristálytisztán fogalmaznak. Kanada után mi is megváltoztattuk a hozzáállásunkat az ilyen dolgokban. A szabályzat szerint tilos koccanást okozni, illetve egy másik autót kikényszeríteni a pályáról. Itt mindkét dolog megáll, egyelőre vizsgálat alatt az ügy, de számunkra egyértelmű, hogy mi lesz az eredménye” – nyilatkozta Mattia Binotto a Sky Sports F1 adásában.
Az egykori Formula-1-es pilóta, a csatorna szakértője, Martin Brundle egészen máshogy látja. „Ez nem büntetendő, egy fair előzést láttunk. Már előrébb volt, nyitva volt az ajtó Leclerc részéről, ő pedig bement rajta. Kanada másként nézett ki, ott elhagyta a pályát a versenyző és nem biztonságosan tért oda vissza, ez viszont egy szimpla előzési manőver. A belső íven érkezett, nagyon későn fékezett és kevéssel lecsúszott a kanyarcsúcspontról. Egy kicsit nyitott a kormányszögön, de senkit nem lökött le. Nem látom, miért kellene itt bárkit is büntetni” – fogalmazott Brundle.
Ugyanazon eset, rengeteg különféle magyarázat. A tét pedig, hogy Charles Leclerc, vagy Max Verstappen nyerte-e az Osztrák Nagydíjat.