Az új, fejlesztett francia egység hazai versenyén már bizonyított, mivel a Daniel Ricciardo autójában élesben is használt Renault-motor kiváló adatokkal szolgált a mérnökök számára és egyértelmű lett, hogy az ausztrál versenyautója nagyon gyors, érezhetően jobb teljesítménnyel rendelkezett, mint Nico Hülkenbergé, akinél még a régebbi variáns dolgozott.
A végsebességi lista élére is meglepetésre egy Renault-motor került (éppen Ricciardóé), igaz, ne feledjük, hogy a csúcssebességeknél az aerodinamikai beállítások is nagyon sokat nyomnak a latban. A gyártó már partneristállója számára is rendelkezésre bocsátotta az erősebb erőforrást, ám a McLaren vacillál, hogy mikor is vesse be, mivel Carlos Sainznál ez rögtön rajtbüntetéssel járna a korábbi motorcserék miatt.
„Hogy Ausztriában mi is beszereljük-e, még nem tudjuk, egyelőre csak felvetettük az ötletet. A franciaországi adatokat még egyszer, alaposan kielemezzük, mivel a szituáció nem egyértelmű. Több különböző forgatókönyvünk van, de igyekszünk a lehető legkevesebb büntetéssel megúszni az évet” – nyilatkozta Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke.
„Ha Carlos megkapja a frissített erőforrást, azonnal büntetés kap, mert ez neki már a negyedik lesz idén. Ki kell még fundálnunk, pontosan mit tegyünk. Sajnos ez is a játék része, de mindenkire ugyanezek a szabályok vonatkoznak. Láthatjuk, hogy vannak gárdák, akik már most túl vannak első büntetésükön, meglátjuk, hogy döntünk.”
„De a motor egyértelműen nagy előrelépés, számunkra is biztató, hogy a Renault ilyen fejlesztésekkel képes előrukkolni. Az új motort már megkaptuk a Renault-tól, jobb teljesítményre képes, de egyelőre úgy láttuk jónak, ha nem vetjük be, mert próbáljuk minimalizálni az év során kapott büntetéseket” – magyarázta Seidl.