Néhány évvel ezelőtt természetes volt, hogy csak Mercedes-motorral hajtott versenyautó kerülhet a végsebességi lista első helyeire, tavaly óta pedig inkább a Ferrari uralmát szokhattuk meg. Az idei évre viszont láthatóan felzárkózott a Honda és a Renault is, mindkét gyártó felveszi már a versenyt végsebesség tekintetében a legjobbakkal.
A Francia Nagydíj időmérő edzésén mért értékek annyira közel járnak egymáshoz, hogy a lista kilencedik helyén tanyázó Lewis Hamilton lemaradása is kevesebb, mint négy kilométer/óra. Ilyen kis differenciánál pedig ne is csodálkozzunk azon, hogy az egyébként az időmérőn és a versenyen is az első két helyet kibérelő Mercedes-pilóták "csak" a kilencedik és tizenegyedik leggyorsabb értéket jegyezték a mért ponton.
Daniel Ricciardo gyári Renault-ja végzett az élen, ami ismét aláhúzza azt az egyre nyilvánvalóbb tényt, hogy a francia erőforrás immáron valóban nagyot ugrott előre az elmúlt hetekben. Három Ferrari követi az ausztrált igen szorosan, a két Alfa Romeo és Sebastian Vettel. Vetteltől egészen minimálisan marad el Alexander Albon a Hondával, tehát a japánok is jól teljesítenek, ami a csúcssebességet illeti.
A Williamseket az utolsó negyedben találjuk szokás szerint, de még Kubica és Russell lemaradása sem vészes. Danyiil Kvjat utolsó helye pedig azért nem feltétlenül releváns, mivel már egy nappal korábban tudni lehetett, hogy az orosznál motort cserélnek és a mezőny végéről kénytelen rajtolni, így nem valószínű, hogy a Honda mérnökei feleslegesen nyúzták volna az új egységet azzal, hogy egy tét nélküli időmérő edzésen igazán feltekerik a teljesítményt. Most már abban kell bíznunk a nagyobb izgalmak miatt, hogy előbb-utóbb a köridők is ennyire szorosan alakulnak majd a csapatok között.