A Scuderia kísérleti jelleggel már Barcelonában bevetette idei második generációs erőforrását, de az átütő siker elmaradt, sőt, a vörös istálló pilótái elé már Max Verstappen is beférkőzött a Red Bull-Hondával (ez egyébként Monte-Carlóban is megismétlődött, de ott a hollandot egy büntetés miatt csak negyedikként rangsorolták, pedig sokáig a győzelemre is reális esély mutatkozott).
A partneristállók (Alfa Romeo és Haas) csak Monacóban szerelhették autóikba az erősebb motort, de a pálya jellege miatt igazi képet nem kaphattak róla. Többek között ezért is várja nagyon a Haas csapatfőnöke a lóerő-pályának számító Montrealt, mert itt végre a valóságban is megtapasztalhatják, mit tud az új egység, amire egyébként a hercegségben nem panaszkodhattak.
„Az új erőforrás teljesítménye nagyon jónak tűnt, semmi panaszunk nem volt rá. Monaco azonban nem az a helyszín, ahol egy kevés plusz lóerő nagy különbséget okozhatna. Mindig jó, ha minél több van belőle, de alapvetően nem számít olyan sokat” – nyilatkozta Günther Steiner az InsideRacing.com szakportálon.
„Kanadában végre valóban megláthatjuk, mennyivel jobb is az új motor. Azt reméljük, nagy löketet ad nekünk és teszi a dolgát, ahogy azt kell. Úgy vélem, a középmezőnyből mi rendelkezünk a leggyorsabb versenyautóval. A versenytempónk azonban még nem az igazi, márpedig a pontokat vasárnap kell megszerezni, erre fókuszálunk leginkább.”
„Számos alkalommal láthattuk idén, hogy remekül teljesítettünk az időmérőn, aztán mégis pont nélkül távoztunk. Nagyon szoros a középmezőny, mindenki közel jár egymáshoz, még a negyedik hely sincs távol, mivel ha egy csapat egyszer kiemelkedően jól szerepel és mindkét autójával erős pontszerző helyen végez, máris könnyen a negyedik helyre rakétázhat előre” – tette hozzá a csapatfőnök. Kell is a plusz energia, mivel a Mercedes a hírek szerint 1000 lóerő fölé jutott legújabb motorvariánsával, amit Montrealban jó eséllyel be is vetnek.