A jelen pillanatban is kialakítás alatt álló 2021-es Formula-1-es szabályrendszer miatt az átlagosnál is több szó esik arról, milyen erőforrásokat kellene használnia az autósport csúcsának a 2020-as évtized első felében. Akik kellő ideje követik a száguldó cirkuszt, azok döntő többségben a kilencvenes, kétezres években használt nagy V12-es vagy V10-es erőforrásokat, esetleg az ezt követően használt kisebb, ám hasonlóan hátborzongató hangú V8-asokat sírják vissza.
Ezeket az egyszerűnek mondható szívó motorokat 2014-ben küldték nyugdíjba az újgenerációs, turbóval és hibrid rendszerrel szerelt V6-os konstrukciók, amelyek mai napig Az F1-es szabálykönyv alapjait képezik. Az ezekről kialakult vélemények megoszlóak, az F1-ben dolgozó szakemberek egy része örülne annak, ha a következő szabályrendszerben kevésbé uralkodna a technológia.
"Bámulatos mérnöki teljesítmény lapul az autó hátuljában. Mondhatnánk úgy is, hogy túlságosan is elképesztő. Az én meglátásom szerint ezek az erőforrások túl magasra tették a lécet, szeretnék valamivel egyszerűbb egységeket látni" - nyilatkozta Andy Green, a Mercedest használó Racing Point technikai igazgatója. "Több lóerőre sosem mondanék nemet, ebben a sportban nem lehet elég a teljesítmény. Legyenek az autók nehezen vezethetők. Több erő és egyszerűbb erőforrások, én ebbe az irányba mennék."
A Red Bull csapatfőnöke is szívesebben hallgatná az előző étvized magas fordulatszámú szörnyetegeit, ám úgy érzi, az általa dédelgetett kép túlságosan is romantikus a modern világ környezetkímélő szemlélete mellett. "Csodás lenne visszakapni a normál működésű, sokat pörgő V10-es vagy V12-es motorokat. Kár, hogy ezek elavultak. De ahogy Andy is mondta, a [jelenkori] technológiák fenomenálisak."
"A motorok terén 2023-2024-ig stabilitás várható, ezért fontos, hogy az F1 a helyes irányt válassza. Az autóiparban most borzasztóan nagy a mozgolódás, és kérdés, hogy akkorra mely technológiák lesznek a meghatározók. Én azt mondom, menjünk visszafelé: zaj, magas fordulatszám, normál felépítés" - tette hozzá Horner.
A Renault főnöke, Cyril Abiteboul is osztja a két szakember véleményét. Ő is kedveli az egyszerű, szívó erőforrásokat, és szerinte ezeknek a jövőben is lehet helyük. "Bennem is él egy ilyen vágy, de 2025-ben más lesz a világ. Nyilvánvaló, hogy több erőre, fenntartható energiákra és hosszú futamokra van szükség, de érkeznek olyan új dolgok is, mint például a bio- vagy a szintetikus üzemanyag. Ezek vonzóvá válhatnak és új fejlesztési irányokat igényelnek. Szerintem ez a helyes irány. Ezek kevésbé vonzóak, mint egy egyszerűbb, magas fordulatszámú motorok, de a társadalomra is tekintettel kell lennünk."