Ha sikerült volna Max Verstappennek valahogy áthámoznia magát a versenyben vezető, ám rossz gumikon futó Lewis Hamiltonon, akkor hatalmas valószínűséggel maximum 3-4 körön belül kiautózott volna több, mint öt másodperces fórt, amivel megnyerte volna a versenyt. Így hiába futott be másodikként, csak negyedikként rangsorolták.
A Honda így is hatalmas bravúrt hajtott végre azzal, hogy mind a négy autójával a legjobb nyolc között végzett Monacóban, de kissé dühítő lehet számukra, hogy ebből akár egy győzelem is kisülhetett volna. A holland ugyanis rossz nyomatékkal teljesítette a verseny nagy részét, pedig a kerékcsere idején lett volna lehetősége ezen módosítani, de a nagy viaskodásban elfeledkezett róla.
Azt kérték a rádión Verstappentől, hogy a hatos helyett a tizenkettes beállítást válassza, ez olyan módosítás, amit kizárólag a bokszmunkák ideje alatt engedélyezett elvégezni. Másodpercekkel azután, hogy elhagyta a bokszutcát, a rádióján csattant fel: „P*csába, elfelejtettem megváltoztatni a nyomatékot.”
Mivel ez volt az egyetlen kerékcseréjük a versenyen, így a leintésig már nem is nyílt mód arra, hogy elvégezze a változtatást. Pedig ennek komoly hatása lett volna az erőforrás viselkedésére (ezt Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója is elismerte) és igen könnyen lehet, hogy ezek a lóerők hiányoztak később, hogy megelőzze Hamiltont, így viszont több, mint 60 körön át mögötte kényszerült haladni
Verstappen ezek után egyéb paraméterek megváltoztatásával próbálta orvosolni a kimaradt lehetőséget, de ezekkel csak minimális differenciát idézhetett elő a motor teljesítményében. Néha ilyen apró momentumokon múlhat egy siker, bár az elmúlt években láthattuk, hogy Monte-Carlóban szinte lehetetlen előzni, tavaly Daniel Ricciardo egy elromlott Renault-motorral is maga mögött tudta tartani a Ferrarikat és a Mercedeseket is.