Visszatérése óta legjobb eredményét érhette volna el a japán motorgyártó, mivel Max Verstappen másodikként ért célba Monte-Carlóban, egy korábban kiosztott ötmásodperces büntetés révén azonban visszaesett a negyedik helyre. A futam egyes szakaszaiban akár a futamgyőzelemre is esélyesnek tűnt a gumijaival szenvedő Lewis Hamilton ellen, de a sajátos monacói vonalvezetésnek köszönhetően egyszerűen képtelen volt megelőzni a másodpercekkel lassabb britet.
„Kiváló stratégiát alkalmazott mind az Aston Martin Red Bull Racing és a Toro Rosso is, ezzel segítve pilótáinkat, hogy rengeteg értékes pontot szerezzenek. A biztonsági autós időszakban az élen állók mind kiálltak kerékcserére, Pierre (Gasly) azonban kint maradt, így még jó ideig saját tempóját autózhatta, nem tartotta fel senki. A hajrára akkora előnyt épített ki, hogy simán belefért egy extra kerékcsere is, így a leggyorsabb körért járó egy pontot is bezsebelte” – szólt a dicséret hangján a Honda elemzése. A gyártó egyébként már az időmérőn is nagyot villantott, ezt pedig pontokra is át tudták váltani a pilóták.
„A két Toro Rosso is kitűnő tempóval jelentkezett, mindketten gyorsabbak voltak (a hatodik helyezett) Carlos Sainznál is, de Monacóban nem lehet előzni. Így is a legjobb nyolcban végzett mind a négy versenyautónk. 1991 óta nem volt példa erre, akkor a Brit Nagydíjon sikerült ugyanez (viszont a két Tyrrell-Honda hetedik és nyolcadik helyéért akkor még nem járt pont, ráadásul Ayrton Senna végül nem látta meg a kockás zászlót, az utolsó körben leállt az autója, de a számítógép negyedikként rangsorolta). Utoljára az 1987-es Brit Nagydíjon vittük véghez, hogy mind a négy Honda-motoros versenyautónk pontot szerzett, akkor ráadásul az első négy helyet béreltük ki” – írja a Honda hivatalos weboldala.
A Honda F1-es technikai igazgatója már félig előretekint. „Erős teljesítményt hoztunk, mind a négy autónk a legjobb nyolcban végzett. Nagyon nagy kár, hogy Max büntetést kapott, de mindkét istállónk kifejezetten erős hétvégét teljesített és a stratégiát is jól választották meg. Most lesz egy kis szünet az európai idényben és Montreal felé vesszük az irányt. A pálya merőben más, mint ez (Monaco) volt, keményen dolgozunk az erőforrás fejlesztésein, mielőtt megérkeznénk Kanadába” – tekintett előre Toyoharu Tanabe.
A Honda arra is büszke lehet, hogy 2019-ben még egyetlen egyszer sem állt ki sem Red Bull-, sem Toro Rosso-pilóta az eddigi hat versenyhétvégén motorhiba miatt.