A korábbi években láthattuk, hogy a Red Bull és a Toro Rosso autói is többnyire remekül szerepeltek a szűk, utcai pályán, tavaly például Daniel Ricciardo meghibásodó Renault-motorja ellenére is elsőként haladt át a célvonalon, a Toro Rossóval pedig Pierre Gasly villogott, bekerült a Q3-ba, a futamon pedig végül hetedikként végzett.
Miután az időmérő edzés második szakaszának végén Max Verstappen a legjobb időt autózta, akár a pole-pozícióra is esélye nyílott. Végül meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával, bár a Red Bull főtanácsadója szerint, ha Daniel Ricciardo nem tartja fel őt a felvezető körben, meglehetett volna az első soros rajthely is.
Pierre Gasly csak egyetlen tizeddel maradt el Sebastian Vetteltől és lett ötödik (bár egy büntetés miatt ez a rajtrácson a 8. helyet jelenti majd), a fiókcsapat két versenyzője, Danyiil Kvjat és Alex Albon szintén kitett magáért nyolcadik (a büntetés miatt hetedik) és tizedik helyével. A Hondánál igen elégedettek a Monacóban látottakkal.
„A szombati, kvalifikációs teljesítményünk remek helyzetbe hozott minket a versenyre. Ez az első alkalom, hogy mind a négy, Honda-motoros autónk a legjobb tízbe került, Maxnek pedig úgyszintén a legjobb időmérős eredménye idén. Kiváló produkció a pilótáktól és a csapattagoktól is, akik versenyképes autóval jelentkeztek” – dicsérte két partnercsapatát Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Ami az erőforrást illeti, sikerült olyan remek beállításokat találnunk, amivel a vezethetőség a lehető legjobb, márpedig ezen a pályán ez kiemelt fontosságú. Vasárnap így is hosszú versenynek nézünk elébe, bármi történhet a 78 kör alatt ezen a szűk pályán. Fel kell készülnünk minden váratlan helyzetre, ami adódhat a futamon” – tette hozzá a japán szakember. Változik a világ, két évvel ezelőtt még nevetség tárgya volt a japán motor, most pedig a Q3-ban a Honda adta a legtöbb versenyzőt. A Ferrari, a Mercedes és a Renault is csak két-két pilótával képviselte magát a Honda négy versenyzőjével szemben.