Megszokhattuk az elmúlt években, hogy az energiaitalos istálló vezetősége és a francia motorszállító folyamatos szópárbajt vívnak egymással a sajtóban. Az évtized elején zsinórban négy világbajnoki címet szereztek együtt, ám 2014-től, a hibridkorszak beköszöntével szép lassan elidegenedett egymástól a két fél, mivel a Renault képtelen volt versenyképes motorral előállni, teljesítményben és megbízhatóságban is elmaradtak a legnagyobb rivális(ok)tól.
A bikák Hondára váltottak, mégsem szűnt meg a piszkálódás. A franciák nemrég azt hangoztatták, hogy a Red Bull csak miattuk lett az, ami. Válaszul az istálló főtanácsadója azzal vádolta meg a francia gyári istálló vezetőitt, hogy alaposan megvezették Daniel Ricciardót, hogy magukhoz csábítsák, ami végül sikerült is.
Most ismét új fejezet íródik a szurkálódások könyvében, Dr. Helmut Marko ugyanis részben a Renault-t teszi felelőssé azért, hogy az idei évben még nem tökéletes a bikák karosszériája, mivel a korábbi években túlzottan hozzászoktak ahhoz, hogy a gyenge motor miatt mindent a végsebesség javítására kell feláldozniuk. Most viszont, mivel a Honda erős, kicsit nehezebb visszaállni.
„Jelenleg a Red Bull erőssége nem a kanyaroknál, hanem az egyenesben mért sebességnél figyelhető meg, köszönhetően új motorszállítónknak, a Hondának. Egészen mostanáig a megfelelő leszorítóerő jelentette a problémát az idei szezonban” – magyarázta a bikák főtanácsadója.
„Az aerodinamikai design mindig annyira hatékony volt, amennyire csak lehetett, legfőbb célja a lehető legkisebb légellenállás elérése volt. Ezzel igyekeztünk kompenzálni a gyenge erőforrást korábbi szállítónktól, a Renault-tól. A Honda azonban látványosan javított motorja teljesítményén.”
A Spanyol Nagydíj előtt éppen ezen a téren várják a legnagyobb javulást új csomagjukkkal. „Új aerodinamikai fejlesztéseinkkel immáron minden téren erősek lehetünk Barcelonában, ezt igyekszünk is megmutatni” – tette hozzá Helmut Marko.