Tavaly nyáron is lehetett tudni, amikor Daniel Ricciardo teljesen vártalanul átszerződött a Renault gyári istállójához 2019-re, hogy az ausztrál nagy fába vágja a fejszéjét és eleinte biztos, hogy visszaeséssel kell számolnia. Az energiaitalos gárdánál ugyanis minden évben olyan autóban ülhetett, ahol legalább évi egy-két futamgyőzelemmel számolhatott, ez pedig a sárga-feketéknél egyelőre nagyon nincs így.
Két évadra írt alá a rutinos ausztrál, ám eddig az autó mélyen elmarad a várakozásoktól és a téli szünetben tett ígéretektől, miszerint már a legjobb háromra is veszélyesek lehetnek. Egyelőre a dobogós hely is elérhetetlen messzeségben van, sőt, a rengeteg technikai hiba miatt szép lassan a negyedik helyről is lecsúsztak.
Maga Ricciardo sem számolt azzal, hogy idén futamot nyerhet, de az első négy versenyből háromszor kiállni kényszerült, ez biztosan alulmúlja várakozásait. „A történetnek az ő szempontjából úgy kellene kinéznie, hogy (tavaly) nyáron Daniel arról dönthet, a Ferrarihoz, a Mercedeshez igazol, vagy marad a Red Bullnál. A dolgok azonban egészen máshogy alakultak, mint ahogy ő elképzelte” – nyilatkozta Dr Helmut Marko a Motorsport-Total.com szakportálnak.
„Számomra úgy tűnt, minden rendben is van. Még kicsit jobb ajánlattal is álltunk elő, mint eredetileg, de a magyarországi teszt után már sejtettem, hogy nincs tovább. Ricciardo bedőlt a Renault ígéreteinek, a Red Bullban pedig nem hitt, amikor meghoztuk döntésünket arról, hogy 2019-től motorszállítót váltunk a Hondára.”
„A Renault megvezette Ricciardót, de ők nagyon jók ebben. Velünk is ugyanezt tették éveken át, újra és újra különböző táblázatokat mutogattak nekünk, amivel bizonygatták, hogy a motorjuk a következő évtől mennyire szuper lesz. Mi pedig sokáig hittünk is nekik” – fogalmazott élesen Marko.