Általánosságban az azerbajdzsáni helyszín fekszik a bikáknak, idén is ezt láthattuk. Ha az időmérő edzésen Max Verstappen nem egyedül, hanem szélárnyékban futhatta volna utolsó gyors körét, saját bevallása szerint is veszélyes lehetett volna a pole-pozíciót megszerző Valtteri Bottasra is, így be kellett érnie a negyedik rajtkockával.
Az újfejlesztésű Honda-motor úgy tűnik, beválik, a japán egység ugyanis az időmérő edzésen és a futamon is gyorsnak bizonyult, Max Verstappen a virtuális biztonsági autós szakasz előtt sorra futotta a leggyorsabb köröket és egyre inkább kezdett felzárkózni Sebastian Vettel Ferrarijára (a német egyébként elismerte, hogy már nem a Ferrari a fő esélyes, hanem a Mercedes). Pierre Gasly is kiválóan versenyzett, pedig a bokszutcából kellett nekiiramodnia büntetése miatt.
A csapatvezetés is elégedett a francia produkciójával. „Pierre számára frusztráló, hogy a végén a kiesés miatt nem végezhetett jó helyen, de kétségtelenül idei eddigi legerősebb hétvégéjén van túl. Rendkívül erős versenyt futott, ha összehasonlítjuk a tempóját Charles Leclerc-ével, aki ugyanolyan gumikon rajtolt, az etap 50%-ákban gyorsabbnak bizonyult, mint Charles” – dicsérte pilótáját Christian Horner csapatfőnök.
„Sajnos a kardántengely meghibásodása miatt kiállni kényszerült tizenöt körrel a vége előtt, pedig egy sima hatodik hely nézett ki neki. Pierre így is rengeteg pozitívummal lett gazdagabb a hétvégén, rettentő jól vezetett. Ezen kívül óriási pozitívum, hogy láthatóan közelebb zárkóztunk a Mercedeshez és a Ferrarihoz” – mutatott rá Horner.
A csapatfőnök ezt azzal is alátámasztotta, hogy ha megnézzük az adatokat, a kerékcserék után Max Verstappen több, mint tíz másodpercet faragott hátrányából az első helyezetthez képest a virtuális biztonsági autós szakaszig és már Vettelt kezdte fenyegetni a harmadik helyért.