A Honda hivatalos weboldala természetesen elégedettséggel taglalta a bakui időmérő edzés történéseit, mivel a legjobb hatba két pilóta is a japán egységgel került be, ráadásul két különböző istállóval. Max Verstappen azt mondta, szélárnyékkal még akár a pole-pozícióért is versenybe szállhatott volna, Danyiil Kvjat pedig pénteki balesetét követően csattanós választ adott a kétkedőknek azzal, hogy a hatodik legjobb időt érte el. A büntetés nélkül egyértelmű, hogy (Q1-es tempóját látva) Pierre Gasly is bekerült volna a legjobb öt-hat pilóta közé.
„Két Honda-motorral hajtott autót is találhatunk az Azerbajdzsáni Nagydíj rajtrácsának első három sorában. Pierre is bizonyított a Q1-ben, hogy ugyanolyan elöl lenne a helye. Alexander Albont sajnos utolsó gyors körében feltartották, így egy tizeddel lemaradt az időmérő döntő szakaszáról, így viszont szabadon választhat majd gumit. A Q3-ban Max úgy határozott, inkább zsinórban fut két gyors kört ugyanazon a szetten és egy ideig második helyen állt. Utána a Mercedesek és Sebastian Vettel még javítani tudtak (többségük komoly szélárnyékban). Danyiil kiemelkedően jól futott utolsó kísérleténél, így a harmadik sorba kvalifikálta magát” – dicséri pilótái teljesítményét a Honda.
A japán gyártó technikai igazgatója szintén elégedett. „A két piros zászló miatt elég komplikált időmérőn vagyunk túl, de így is egy negyedik és egy hatodik helyet tudunk felmutatni. Igen pozitív eredmény ez a vasárnapi versenyt tekintve és ez mindenki érdeme, aki a Hondánál, illetve a partnercsapatoknál tett ezért. Közös erővel mindkét versenyautó kitűnő csomagot hozott össze” – dicsérte a Red Bullt és a Toro Rossót is Toyoharu Tanabe.
„Pierre a Q1-ben a leggyorsabb kört futotta, ezért is kár, hogy a bokszutcából kell rajtolnia. Kiemelkedően jó tempójával viszont jó esélye lesz arra, hogy áthámozza magát a mezőnyön. Célunk, hogy mind a négy autóval pontszerzőként végezzünk, minél jobb helyen” – tekintett előre a japán szakember.
Tavalyelőtt a McLaren-Honda a gyenge erőforrás miatt még három másodperces hátrányt szedett össze az egyenes szakaszokon körönként, most Max Verstappen minden szélárnyék nélkül összesen fél másodperccel maradt le a pole-pozíciót szerző Valtteri Bottas mögött úgy, hogy a Mercedes ideális szélárnyékban teljesíthette legjobb körét. A fejlődést nehéz megkérdőjelezni, igaz, a Red Bull és a Toro Rosso egészen friss erőforrással fut Bakuban.