DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Egyelőre bizonyít az új Honda-motor

Bakuban óriási szerepe van a lóerőknek, a Honda pedig ezen a hétvégén veti be élesben frissített, második specifikációs egységét. A Red Bull mellett a Toro Rosso sem panaszkodhat a motorerőre.

A pénteki szabadedzések után nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni az időeredményekből, de azért valamilyen képet már láthatunk az erőviszonyokról. Mivel a Red Bull-család négy versenyautójának mindegyike a legjobb kilencben végzett, világosan látszik, hogy a japán gyártó ismét jó munkát végzett. Pierre Gasly még mindig kicsit gyengélkedik, amíg Max Verstappen úgy lett negyedik, hogy csak két és fél tizeddel maradt el Lewis Hamiltontól (a másik Mercedesnél gyorsabbnak bizonyult), a rutintalanabb francia elé még a két Toro Rosso is befért és csak a kilencedik legjobb időt futotta.

Danyiil Kvjat furcsa napot zárt, szélvészgyors kört futott, csak másfél tizeddel maradt el Valtteri Bottastól és lett hatodik, ugyanakkor kicsit később összetörte autóját. „Igyekeztem feszegetni a határokat, nagyon gyors körön voltam, ám egyik pillanatban túlkormányzottá vált a versenyautóm és nekiütköztem a falnak. Pozitívum, hogy az incidens előtt kitűnő érzés volt vezetni az autót, szombaton még tovább javulhatunk” – mutatott rá a visszatérő orosz pilóta.

Újonc csapattársa, Alexander Albon újabb remek teljesítménnyel jelentkezett. „A Toro Rosso már a második edzés legelejétől igen gyorsnak mutatkozott, kiválóan felkészítettük a gépet és több, igazán gyors kört is megtettem, mielőtt a megtankolt autót kezdtem kiismerni. Még mindig kicsit jobban meg szeretném ismerni a pályát Formula-1-es autóval és még szükséges némi finomhangolás is és akkor még gyorsabbak leszünk” – nyilatkozta optimistán Albon, aki a Kínai Nagydíj egyik hőse volt.

A Toro Rossók is odatették magukat pénteken


A Honda részéről is elégedettek annak ellenére, hogy ezúttal az átlagosnál is fontosabb lett volna, hogy mindkét szabadedzésen tesztelhessék az új erőforrást. „A terveknek megfelelően mind a négy autónk az új, második specifikációs motorral futott. A délelőtti edzés törlése miatt a tervezettnél kevesebb adatot gyűjthettünk az egységről. A bakui pálya a rendkívül hosszú egyenesével és a szűk, kanyargós szakaszaival komoly kihívás az erőforrások számára.”

„A motorvezérlés és a karosszéria beállításainak optimalizálása itt elég nehéz. A pénteki programunk során rengeteg időt szenteltünk a legjobb beállítások keresésére, hogy az időmérőn és a versenyen a lehető legtöbbet hozhassuk ki az új motorból” – fogalmazott Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

Egyelőre az első bevetés mindenképpen jól zárult, de az igazi erőfelmérő a szombati kvalifikáció lesz.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: