DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Verstappen még a negyediknél is jobb lehetett volna

Max Verstappen kicsit bosszús, hogy nem lehetett még egy kísérlete szélárnyékban. Így is a második sorból rajtolhat, de úgy véli, megfelelő szélárnyékban még előrébb végezhetett volna.

Összességében nem lehet elégedetlen a Red Bull-Honda és ötszörös futamgyőztes holland pilótája az azerbajdzsáni időmérő edzéssel, mivel a második sorba kvalifikálta magát úgy, hogy végig versenyben volt a Ferrarival és a Mercedesszel is a legjobb helyekért. A végén viszont rosszul időzítettek, már nem tudott időben kimenni egy második etapra, így lemaradt arról a hosszú vonatról, ahol a szélárnyék bizony sok pilótának komoly tizedmásodperceket hozott a konyhára, köztük a pole-pozíciót megszerző Valtteri Bottasnak is.

A Q2-ben komoly meglepetésre a Red Bull-Honda végzett az élen, a két Mercedes csak Verstappen mögött. Nehéz megmondani, mire ment volna a holland, ha még egy gyors kört futhat szélárnyékkal, de az egyértelműen látszik, hogy a Honda felnőtt a feladathoz és versenyképes erőforrással jelentkezett. Ezt bizonyítja Danyiil Kvjat hatodik pozíciója is a Toro Rossóval, az orosz ráadásul csak nagyon kevéssel maradt el az ötödik helyezett Sergio Pereztől, a pálya specialistájától.

A Red Bullnak általában jobb a versenytempója, vasárnap újra dobogóra állhat Verstappen?


„A gyors köröm maga igen jól sikerült, de bosszantó, hogy nem kaphattam semmilyen szélárnyékot. Az utolsó szektorban két és fél tizedet vesztettem. Valtteri (Bottas) az első menetben szintén nem kapott, a másodikban viszont igen, meg lehet nézni a különbséget” – bosszankodott a negyedik kockát megszerző Verstappen a Ziggo Sport adásában.

„Emiatt kicsit csalódott is vagyok, ma jóval többet is elérhettünk volna, ha egy kisebb vonatba én is beszállhattam volna, de most ez van. Negyedik hely sült ki belőle, megtettem mindent, amit csak tudtam, holnap pedig bármi történhet” – összegzett Verstappen. Még egy apróság a Hondáról. Mindössze két évvel ezelőtt, ugyanitt Bakuban körönként három teljes másodpercet veszített a McLaren és Fernando Alonso, a GPS adatok alapján szinte az egészet az egyenes szakaszokon. 2017 már a múlté, idén ugyanis Max Verstappen a pole-pozícióért harcolhatott a japán erőforrás segítségével. Változnak az idők.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: