A tény, hogy a világbajnoki címvédő Mercedes istálló három kettős győzelemmel indította az idei évadot, igencsak elborzasztja azokat, akik izgalmas Formula-1-re kíváncsiak. Ilyen ugyanis huszonhét évvel ezelőtt történt utoljára a száguldó cirkuszban, amikor a fantasztikus technikai innovációt tökéletesre csiszoló Williams az aktív kerékfelfüggesztés segítségével agyonverte a mezőnyt az év során.
Bár Bahreinben a Ferrarinak állt a zászló, a vörösök (vezetői és technikai hibák miatt) mégis elpackázták a futamgyőzelmet és az Ezüst Nyilak besöpörték az első és második helyet. Kínában megint egy fölényes győzelmet arató Hamiltonnal és Bottasszal találkozhattunk, ez pedig az izgalmak szempontjából nem sok jót vetít előre.
Martin Brundle úgy gondolja, jobb is, ha elfogadjuk, hogy ismét a Mercedes dominál és ez egy ideig így is marad. Nem osztja ezt a véleményt Ross Brawn, a Formula-1 sportigazgatója. „A Williams 1992-es hatalmas diadalmenete annak a szuper technikai csomagnak volt köszönhető (leginkább az aktív kerékfelfüggesztésnek), ami abban az érában uralkodóvá tette őket. Mansell két további győzelmet szerzett még az év első felében, amire Ayrton Senna Monacóban, csodával határos módon képes volt megtörni ezt a szériát” – nyilatkozta Brawn.
„Bár a statisztika eddig szorosan követi ezt a Mercedes részéről, úgy vélem, a további forgatókönyv nem lesz ugyanaz 2019-ben, mint volt ’92-ben. A zsinórban szerzett három kettős győzelem a jó technikai csomagon kívül egy tökéletesen működő csapatra utal, de azt kell mondanom, hogy jóval erősebb ellenállásba fognak ütközni, mint a Williams huszonhét évvel ezelőtt.”
„A Ferrari egyértelműen ugyanerre törekszik, hogy komoly kihívója legyen a Mercedesnek, de ehhez mindennek össze kell állni, a teljesítménynek, a megbízhatóságnak és a remek csapatmunkának. Ez az, amit Binotto és társai el akarnak érni és Mattiát ismerve, biztos vagyok benne, hogy mindent megtesznek, hogy így is legyen” – tette hozzá a Ferrari egykori technikai igazgatója.
A sors iróniája, hogy az akkor mindenkit megalázó fölénnyel legyőző Williams most hasonlóan nagy hátrányban a mezőny legvégén kullog, még a pontszerző helyektől is nagyon messze lemaradva.