Egyszer fent, egyszer lent, bár a Williams esetében az utóbbi másfél évtizedben nem sok babér termett, úgyhogy sokkal inkább lent, mint fent. A kilencvenes évek első felének meghatározó istállója 1997-ben nyert utoljára Jacques Villeneuve-vel, majd három év szünet után a BMW-motorral ismét folyamatosan a futamgyőzelmekért harcoltak, többször sikerrel.
2004 után azonban ínséges időszak köszöntött az egykor szebb napokat látott gárdára, egészen 2012-ig váratott magára az újabb siker, az is csak egy kicsúszott eredmény volt Pastor Maldonadótól. A hibridéra első két-három évében még rendszeresen a dobogón ünnepelhetett a Williams (Massa és Bottas), de a lecsúszás folyamatosan megfigyelhető volt.
Tavaly már csak hét pontocskát kapart össze a Stroll-Szirotkin duó, idén pedig Robert Kubica és George Russell teljesen esélytelenül, messze lemaradva még a középmezőnytől is körözget sereghajtóként. Jacques Villeneuve szerint rossz döntések hadát hozta meg a főnökség, amely számára a versenyzés másodlagossá vált.
„A Williams már nem versenycsapat, sokkal jobban érdekli a tőzsde. A vállalat részvényesei az elmúlt években a folyamatos rossz döntésekért fizettek nem keveset. Minden év végén el kell számolniuk a pénzügyekkel, kizárólag a profitra kell összpontosítaniuk, ezt pedig ismételten elérték, tehát ők ezzel jól is érzik magukat” – fogalmazott élesen Villeneuve a Le Journal de Montreal hasábjain.
„2018-ban tizenhat milliós nyereséget termelt a vállalat, mivel nem költenek eleget a versenycsapatra. Az elnök nem is akar nyerni a Formula-1-ben, egyszerűen meg akarja tartani a részvényeseit. Jelenleg csak ez számít náluk” – tette hozzá a világbajnok kanadai, aki az utóbbi években többször is nyíltan kimondta negatív véleményét a Williams istállóról, emiatt ott nemkívánatos személyként kezelik.