DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Pocsék teljesítmény, mégis nőtt a Williams bevétele

Bár a pályán a leglassabbnak bizonyultak a tavalyi évben, pénzügyileg mégis jól sikerült a Williams csapatnak 2018. Nőttek a bevételek, de vajon meddig tartható fenn ez, ha a leggyengébbek?

Nyilvánosságra hozta 2018-as pénzügyi eredményeit a Williams Grand Prix Holdings, ami a pályán mutatott gyengélkedéssel szemben stabilitást és előnyös számokat mutat. A grove-i istálló a tavalyi évben teljesen utolsó lett a tíz csapat közül, mindössze hét pontocskát összekapargatva a Lance Stroll-Szergej Szirotkin páros által.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Williams GPH nem csak az F1-es istállót foglalja magában, hanem a modern technológiákkal foglalkozó mérnökséget is. A holding 2017-es bevétele 166,2 millió fontról tavalyra 176,5 millióra növekedett. Ha levonjuk a költségeket, az adókat, az amortizációt, a tiszta nyereség is 10,8 millióról 12,9 millió fontra nőtt.

A felhők azonban gyülekeznek az istálló feje felett, mert az F1-es pénzdíjakat érintő részesedést még a 2017-es szezon alapján számolták, amikor is a gárda még 83 pontot szerzett. Az, hogy tavaly csak hét egység sikeredett, a 2019-es számokban fog erősen megjelenni.

Ha ennyire gyenge marad a Williams, egy idő után pénzügyi gondok jöhetnek


„Formula-1-es csapatunk magasra tette a lécet az elvárásokkal, négy évig stabilan építhettünk a konstruktőri bajnokságban elért jó helyezésünkre, de időközben sajnos a fejlesztési versenyben nem voltunk képesek tartani a tempót, ez pedig legutóbb már nehéz szezont eredményezett” – ismerte el Mike O’Driscoll, a csoport vezérigazgatója.

„Hatalmas a különbség a topcsapatok és a mezőny többi tagjának költekezésében, de óriási reménykedéssel várjuk, hogy a Liberty Media valóban megvalósítsa azon tervét (a költségek felső korlátjával), hogy javarészt kiegyenlítse a résztvevő gárdák közti lehetőségeket.”

„Ezzel egy időben minden erőnkkel arra összpontosítunk, hogy saját teljesítményünkön javítsunk, mivel ez a szezon nagyon nehezen kezdődött. Örömmel üdvözölhetjük partnereink között a ROKiT és az Orlen cégeket 2019-ben, ami azt mutatja, hogy a Williams még mindig húzónév” – tette hozzá O’Driscoll.

Valamit tényleg ki kell találnia a Williamsnek, mert ha marad a jelenlegi csapnivaló teljesítmény, az a 2019-es és a 2020-as pénzügyekre nagy csapást mérhet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: