DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
F1

Nem Kubica korlátozott, hanem az autója

Bár sokan csak a korlátozott mozgásra képes jobb karja miatt féltették Robert Kubicát, egyelőre a Williams egyáltalán nincs azon a szinten, hogy ennek bármi szerepe lehessen az idei szezonban.

Tavaly azt gondolhattuk, hogy a lejtő aljára ért az egykor szebb napokat látott istálló, alapvető tervezési hibákat rejtő versenyautójuk ugyanis a tabella utolsó helyén végzett, mindössze hét szerzett ponttal. Egyelőre úgy fest, tévedtünk, a jókora késéssel elkészülő és csak sebtében összerakott FW42-es ugyanis annyira lassú, hogy egyelőre Robert Kubicának és George Russellnek halvány esélye sincs a pontszerzésre.

A nyolc év után újra az F1-ben versenyző lengyel nem ilyen visszatérésről álmodott, elmondása szerint annyira meg van kötve a kezük, hogy legtöbbször egyszerű utasnak érzi magát saját versenyautójában. Rendkívül kevés a tartalék alkatrész és ami van, az sem szuperál a legjobban, a kerékvetők például sokszor kárt tesznek az autóban. Emiatt tilos rámenniük a rázókőre, ami természetesen újabb szeletet hasít ki a teljesítményből és tovább rontja a köridőket.

Kubica egyelőre csak a teszteken kerülhet az Alfa Romeók elé


„Ausztráliában, amikor rámentem egy olyan kerékvetőre, amire mindenki más is, kisebb darabok szakadtak le az autómról, utána persze anélkül kellett haladni. Bahreinben direkt elkerültem a rázóköveket, majd az időmérőn végre használtam és újra lerepült néhány darab a Williamsről” – magyarázta a problémát Robert Kubica.

„A versenyen igyekeztem mérsékelten használni őket, nem a pálya részeként, de ilyenkor pedig, ha egészen más stílusban próbálunk szűken kanyarodni, az jóval nagyobb megterhelésnek teszi ki az abroncsokat. Szóval meglehetősen bonyolult szituációban vagyunk.”

A Williams dolgozik a megoldáson, de biztosan nem sikerül gyorsan átlépni a súlyos gondokat. „Remélhetőleg eljön a nap, amikor az autó stabilabb lesz és végre elfelejthetjük ezeket a korlátozásokat. Akkor sokkal jobban együtt tudunk maradni a mezőnnyel és több élvezetet lelhetünk a versenyzésben.”

„Addig viszont csak annyi a feladat, hogy sikeresen bekanyarodjunk és ne perdüljünk meg. Jelenleg ennyiből áll a vezetés, erre kell összpontosítanom. Nehéz lenne azt mondanom, hogy most élvezem a versenyzést, de az első két futam is fontos válaszokat és értékes tapasztalatot adott számomra. Ausztráliában és Bahreinben is akadtak pozitívumaink. Addig  viszont, amíg megoldást nem találunk, nincsen működési tartományunk, egy utas vagyok az autóban” – fogalmazott Kubica.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: