Már a 2019-es évad harmadik versenye, a Kínai Nagydíj felvezető körén zajlottak az események: gumimelegítés közben az ötödik rajthelyről induló Max Verstappen és Robert Kubica is megforgott. Mindketten gyorsan újra irányba álltak, így megtarthatták rajtpozíciójukat.
A startnál helycsere történt a Mercedes és Ferrari pilótái közül: az első sorból Lewis Hamilton Valtteri Bottast, a másodikból Charles Leclerc Sebastian Vettelt előzte meg: a németre futólag még Verstappentől is nyomás nehezedett. Az első körben hátrébb láncreakció történt: Carlos Sainz Danyiil Kvjatot, Kjvat Lando Norrist lökte meg. A két McLaren járt pórul, akik a bokszba jöttek szárnycserére, miközben rövid időre biztonsági virtuális autót rendeltek el a törmelék eltakarítására. A harapófogóba került, de esetet autósérülés nélkül megúszó Kvjatot bokszutca-áthajtásra büntették.
Az újraindítást követően csupán a középmezőnyben zajlottak csaták, Hamilton előnyt épített ki az élen és Bottas is légüres térbe került a második helyen: a két Ferrari maradt együtt a harmadik-negyedik pozícióban, Verstappen és Pierre Gasly Gasly ugyancsak elszakadt tőlük és egymástól.
Miután a két SF90 hosszú körökön át DRS-távolságban követte egymást, a Scuderia csapatutasítást alkalmazott: Vettel elengedésére kérték Leclerc-t. A monacói először megkérdőjelezte a helycserét, mondván, hogy ő a gyorsabb, de a 11. körben eleget tett csapatának. Vettel kanyarokat fékezett el és nem tudott elszakadni csapattársától, miközben Leclerc folyamatosan zsörtölődött a rádióban.
Izgalmat a kerékcserék ígértek, amelyek sora már a 8. körben megnyílt: Antonio Giovinazzi kezdte a középmezőnyből. Az első hatból Verstappen csak a 18. fordulóban állt ki közepes után kemény keverékért, akire reagálva a következő körben a Ferrari Vettelt hívta. A német Verstappen elé tért vissza, aki a hátsó egyenes végén, a hajtűkanyarban támadott: bevetődött a Ferrari mellé, de nem tudta megtartani a pozíciót, ellenfele még a fűre is kiterelte.
A Mercedes közepes keverékei sokáig bírták: a 22. körben érkezett Bottas, majd a következőben Hamilton, aki eddigre öt másodperces előnnyel rendelkezett csapattársához képest. Leclerc a 23. körig várt kiállásával: csupán az ötödik helyre tért vissza, jelentősen, 11 másodperccel Vettel és Verstappen duója mögé, ám öt körrel frissebb abroncsokkal gazdálkodhatott.
A kiállás után a Hamilton és Bottas közti különbség lecsökkent, majd a finn még közelebb került csapattársához: ez volt az egyetlen pont, amikor bizonytalanná vált a győzelem sorsa. Bottas a DRS-távolságot azonban nem érte el, azután pedig elkezdett újra lemaradni az ötszörös világbajnoktól. Leclerc Verstappen mögött szorgalmasan dolgozta le jelentős hátrányát, az előzésekről pedig Kimi Raikkönen gondoskodott, aki 25 körig tartotta életben közepes abroncsait, majd friss szetten tudta le maga mögött a középmezőny más tagjait.
A Red Bull két kiállást tervezett, amit Verstappen erősített meg, mikor a 35. körben a bokszba érkezett: a hollandra reagálva máris jött Vettel, aztán a 37. körben a két Mercedes egyszerre. Hamilton az élre tért vissza, Bottas a harmadik helyre, Leclerc mögé, aki az utolsó bizonytalan pont maradt: reagál ő is, vagy abroncsát beosztva megkísérli az egykiállásos stratégiát?
Leclerc visszaverte Bottas első támadásait, de a 40. körben a hátsó egyenesben nem tudott mit kezdeni a DRS-sel támadó Mercedes ellen: újra beállt Brackley 1-2-es eredménye. Miután Vettel is megelőzte Leclerc-t, a monacóit mégis átállították a kétkiállásos stratégiára, közepes keveréket kapott az utolsó 13 körre, mellyel az ötödik helyre ért vissza, jelentősen Verstappen mögé. Friss gumikon a negyedik pozíció helyett inkább csak a leggyorsabb kör megszerzéséért járó egy pluszpontban reménykedhetett, ráadásul a sebességváltóval is rendellenességet érzett, de csapata megnyugtatta.
A Formula-1-es világbajnokság 1000. versenyét a Bahrein után duplázó Lewis Hamilton nyerte csapattársa, Valtteri Bottas előtt: az eredménnyel a bajnokság vezetését is átvette a finntől. Sebastian Vettel – akit ezen a versenyen előnyben részesített a Ferrari – idén először felállt a dobogóra, Max Verstappen újabb negyedik helyet szerzett. Az ötödik Leclerc-t a leggyorsabb kör sem vigasztalta: a hajrában Pierre Gasly kijött lágy abroncsért, és ellopta a pluszpontot az első öttől.
Viszonylag simán Daniel Ricciardo szerezte a hetedik pozíciót, míg a további pontszerző helyekért nagy csata folyt. Sergio Perez és Kimi Raikkönen mögött Alexander Albon végzett a 10. helyen, ami különösen elismerést érdemel: a thai pilóta a bokszutcából kezdte meg versenyét. A mindkét autóval Q3-ba jutó Haas nem szerzett pontot, a futamból pedig hárman álltak ki: Nico Hülkenberg, Danyiil Kvjat és Lando Norris.
A futam történései részletesebben élő közvetítésünkben.
A Kínai Nagydíj eredménye:
Versenyző | Autó | Körök | Hátrány | |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 56 | - |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 56 | 6.552 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 56 | 13.744 |
4 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 56 | 27.627 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 56 | 31.276 |
6 | Pierre Gasly | Red Bull/Honda | 56 | 1:29.307 |
7 | Daniel Ricciardo | Renault | 55 | 1 kör |
8 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 55 | 1 kör |
9 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo/Ferrari | 55 | 1 kör |
10 | Alexander Albon | Toro Rosso/Honda | 55 | 1 kör |
11 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 55 | 1 kör |
12 | Lance Stroll | Racing Point/Mercedes | 55 | 1 kör |
13 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 55 | 1 kör |
14 | Carlos Sainz Jr. | McLaren/Renault | 55 | 1 kör |
15 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo/Ferrari | 55 | 1 kör |
16 | George Russell | Williams/Mercedes | 54 | 2 kör |
17 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 54 | 2 kör |
18 | Lando Norris | McLaren/Renault | 50 | kiesett |
- | Danyiil Kvjat | Toro Rosso/Honda | 41 | kiesett |
- | Nico Hülkenberg | Renault | 16 | kiesett |