Steward
Admin
AJÁNDÉK DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. július 4. szombat
F1

Giovinazzi sorsa is eldőlt már a legelején

A fűsávon található hatalmas bukkanó nem csak Daniel Ricciardo versenyét tette tönkre, hanem közvetett módon másokét is. Az Alfa Romeo olasz pilótájának autója több helyen is megsérült.

Az a bizonyos első kör több áldozatot is szedett Ausztráliában. A tizenkettedik helyről a piros lámpák kialvásának pillanatát nagyon jól elkapó Daniel Ricciardo kénytelen volt autója egy részével a fűre menni, mivel Sergio Perez abba az irányba terelte. Egy rossz helyen levő gödrös rész azonban csúnyán megütötte a Renault elejét, ami miatt leszakadt az ausztrál első szárnya.

Rajta kívül Robert Kubica és Antonio Giovinazzi is pórul járt az első körben, a Williams és az Alfa Romeo is sérüléseket szenvedett, utóbbi éppen a Ricciardóról leszakadó roncsdarabokon hajtott át és ez megtörte az olasz padlólemezét. Utána még Carlos Sainzcal is összeért, ami pedig az első vezetőszárnyon okozott némi sérülést. Innentől jóval lassabb haladásra lett kárhoztatva a két évvel ezelőtt két futamon már beugróként szerepet kapó Giovinazzi. A korán kereket cserélők közül többen is beragadtak mögé, így elveszítve a pontszerzés lehetőségét, mint például Lando Norris.

Csapatfőnöke összességében elégedett Giovinazzival


„Az első körben (a kilences kanyarban) megsérült az első szárnyam, valakivel összeértem, azt hiszem az egyik McLarennel. Ezek után kifejezetten nehézzé vált a versenyem, különösen az első etap. A kerékcserémnél megpróbáltunk valamit javítani a vezetőszárnyon úgy, hogy közben ne veszítsünk sok időt” – emlékezett vissza Giovinazzi a megpróbáltatásokra.

Emiatt nagyjából öt másodperccel többet vesztegelt az olasz, de valamit legalább javult a helyzet. „Végül a tempóm ezután kicsit jobb lett, de az autón így is számos sérülés volt. A következő fordulókra kell összpontosítanuk” – tekintett előre az Alfa Romeo fiatal pilótája.

Csapatfőnöke így is elégedett volt pilótája első hétvégén nyújtott teljesítményével. „Az időmérő első szakaszában negyedikként végzett, ha ugyanezt az időt meg tudta volna futni a Q2-ben is, a legjobb tízbe is bekerült volna. A versenyen viszont már az első körben többszörösen megsérült az autója. Leszorítóerőt veszített, ezzel pedig az esélyeinek vége is lett. A közepes keveréken rajtolt és reméltük, hogy esetleg különleges esemény történik, például egy biztonsági autós időszak. Összességében jó munkát végzett” – dicsérte Giovinazzit Frederic Vasseur.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?