A rutinos ausztrál pilótát hosszú éveken keresztül a Red Bull színeiben szokhattuk meg, az idei évre azonban váratlanul csapatot váltott és elfogadta a középmezőnybe tartozó Renault ajánlatát. Mivel korábbi munkaadója idén Honda-motorokra váltott, mindenki különleges figyelemmel kísérte, hogy a francia, vagy a japán gyártó lesz-e jobb. Melbourne után egyelőre egyértelműnek tűnik, hogy a Red Bull a Hondával sem lett lassabb, sőt, inkább előrébb került. Vajon az ausztrál megbánta-e, hogy eligazolt a bikáktól, látva a Red Bull remek dobogós helyezését a japán motorral?
A hatodik sorból startoló Ricciardo jól kapta el a rajt pillanatát, már Sergio Perezt próbálta volna megelőzni, ám a mexikói kicsit kijjebb terelte, ami miatt az ausztrál a fűre került. Ilyet sokszor láttunk már az elmúlt években gond nélkül, ám a fűsáv közepén jött egy nagyobb bukkanó, ami csúnyán megütötte a Renault elejét, ripityára törve ezzel az első vezetőszárnyat.
Mire visszaért a bokszba és lecserélték az első idomot a hazai közönség előtt versenyző hétszeres futamgyőztes autóján, már kis híján körhátrányba került, később fel is adta a reménytelennek tűnő küzdelmet a máshol is sérült autóval.
„Nagyon nagy kár ezért, a rajt után úgy éreztem, jól jöttem el és még a manőverem sem okoz majd semmi gondot. Kimentem a fűre és valami megütötte a Renault-t alulról. Nagy ütést kapott az autóm, miközben próbáltam Perezt megelőzni” – nyilatkozta kiesése után Daniel Ricciardo.
„Egy kicsit jobbra húzta a kormányt Perez, tőlem pedig természetes reakcióként jött, hogy én is kicsit ugyanabba az irányba, kifelé menjek. Az utolsó mozdulattal kiterelt a fűre, de akkor még nem igazán aggódtam, gondoltam, simán vissza tudok majd menni a pályára. De amint kiértem a fűre, máris jött az a nagy bukkanó. Nagy kár ezért” – tette hozzá Ricciardo, aki a verseny derekán (addigra már körhátrányban) le is parkolta autóját a bokszban, amelynek az oldala is sérült az első körös incidensnél.