Tizenegy (a visszatérés után négy) év után sikerült végre megkaparintania egy dobogós helyet Honda-motoros versenyautónak a Formula-1-ben. Bár ez még csak az idény első futama volt, most már mindenki számára világos lehet, hogy a japánok tényleg nagyot léptek előre és a Red Bull-lal ütőképes párost alkotnak.
Bár remekül néz ki, hogy első próbálkozásra azonnal összejött egy harmadik hely (kis híján a második helyezés is), de a japán gyártó szerint egyértelmű, hogy teljesítményben még mindig van egy látható lemaradásuk (a Ferrari-Mercedes párossal szemben), amit minél előbb szeretnének ledolgozni.
Jót tett-e Sakurában a lelkeknek ez a pódium? „Úgy vélem, igen, kissé megnyugodhattunk a nagy nyomás után. Ez ráadásul komoly lökést és motivációt ad a további fejlesztésekhez, remek eredménnyel jelentkeztünk” – nyilatkozta Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
„Amit tévén keresztül láthattunk, remek volt, de hangsúlyozom, muszáj folytatni a fejlesztést, mivel a Ferrari és a Mercedes, motorerő terén továbbra is előnyben van hozzánk képest. A barcelonai tesztekről és Ausztráliából is megvannak az adataink és ezek segítségével látható, hogy még mindig van némi hátrányunk a topcsapatokkal szemben. A dobogó nem változtatja meg sem a célkitűzéseket, sem az elvárásainkat.”
A Honda arra is büszke lehet, hogy mind a négy Honda-motoros versenyautó célba ért az idénynyitón, Danyiil Kvjat ráadásul pontot is szerzett a Toro Rossóval. A Ferrarikat pedig fél perccel legyőzte Max Verstappen, de ez csalóka lehet. „Ezen a pályán gyorsabbak voltunk, mint a Ferrari, de a barcelonai tesztelésen láthattuk, mennyire erős a teljesítményük valójában.”
„Az autó karakterisztikájából, a pilóta teljesítményéből és a pálya jellegéből áll össze a teljes kombináció. Nehéz megmondani, pontosan mire elég jelenleg az, amit mi produkálunk, lehet, hogy egy másik helyszínen teljesen más pozícióban leszünk. Összességében azonban az eredmény és a versenytempó miatt is nagyon bizakodóak vagyunk” – tette hozzá a japán szakember.
Az mindenesetre igen valószínű, hogy a Renault-t átlépte a Honda, a francia gyártó ráadásul rögtön egy motorhibával kezdett Carlos Sainz autójában. A Ferrari és a Mercedes viszont még az adatok szerint erősebb. A Red Bull pedig rögtön oda is szúrt Fernando Alonsónak, kifigurázva egy évvel ezelőtti rádiós üzenetét.