DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Wolff cáfolja Helmut Marko jóslatait

A Mercedes csapatfőnöke szerint badarság, hogy a Red Bull főtanácsadója máris erősorrendet állított fel. Senki nem tudhatja a másik csapat programját, tizedekre jósolni semmi értelme.

Nyolc napot töltött a pályán Barcelonában a Formula-1-es mezőny (a Williams kivételével, a grove-iak két és fél napos késlekedés után kezdhették el a felkészülést), ez alapján a szakértők számára úgy tűnt, hogy a Ferrari némileg a fő riválisok előtt jár jelenleg, miközben a középmezőny lemaradása sajnos továbbra is tetemes.

Dr. Helmut Marko, az energiaitalosok főtanácsadója egészen merész jóslásba bocsátkozott, miszerint a Ferrari kevéssel előttük, a Mercedes viszont mögöttük jár jelenleg, köszönhetően a fejlesztett Honda-motornak. Bár csapaton belül sem volt egységes a vélemény, mivel Christian Horner csapatfőnök és Max Verstappen is sokkal óvatosabban fogalmazott a bikák esélyeiről, sőt, Verstappen egyenesen kiemelte, hogy az elején biztosan nem fognak még nyerni.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke értetlenül fogadja Marko pontos előrejelzéseit. „Nem hinném, hogy egy tesztelés alapján bárki is képes lenne megmondani, hogy egy csapat két tizeddel előrébb, vagy hátrébb helyezkedik el a másikhoz képest. Ez azt jelentené, hogy ők ismerik, mennyi üzemanyaggal köröz a rivális, mi pedig nem” – idézi Wolffot az APA hírügynökség.

Melyik topcsapat nézi a rivális hátát idén?


„Ebben a pillanatban úgy fest, hogy a Ferrari kicsivel mindenki előtt jár, nincs nagy különbség a Red Bull és a Mercedes között, de a szombati és a vasárnapi nap után már többet tudhatunk majd. Ha a tesztelés nyolc napját nézzük, az utolsó napon összejött egy nagyon gyors kör, de a versenyszimulációk folyamán nem voltunk olyan erősek.”

„Sebastian dicsérte az autóját, hogy mindig arra ment, amerre ő akarta, a mi autónk még nincs a legoptimálisabban belőve. Magasabb sebességnél gondjaink adódtak a stabilitással, lassabb sebességnél pedig kicsit alulkormányzottnak is bizonyult, leginkább az utolsó szektorban. Nem új számunkra ez az érzés, először is, meg kell értenünk az autó működését, utána meglátjuk. Idén úgy tűnik, nem mi vagyunk egyelőre a legjobbak, de a másikat utolérni is élvezetes szerep lehet” – tekintett előre Wolff.

Ausztráliában egyelőre mindkét pénteki szabadedzést megnyerte a Mercedes Lewis Hamiltonnal a volánnál, ám több szakértő is figyelmeztetett, hogy ez valószínűleg még nem a valós kép, amit láttunk, a Ferrari és a Red Bull jó eséllyel altatnak.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: