Amikor két évvel ezelőtt bemutatkoztak a nagyobb leszorítóerőt generáló autók az F1-ben, az előzések amúgy is csekély száma tovább csökkent, ezért a 2021-es nagy átalakítás legfőbb célja az, hogy olyan modellek kerüljenek ki a tervezőasztalokról, melyek képesek lesznek közelről követni egymást, a turbulencia akadályozó hatása nélkül.
A szabálytervezet tavalyi belengetésekor az F1 sportszakmai igazgatója, Ross Brawn úgy vélekedett, hogy az autók jelenleg teljesítményük 80%-át képesek megtartani a turbulenciában, most azonban radikálisabb veszteségről beszélt. „A jelenlegi modellekkel, két autónyi távolság esetén a teljesítmény 50%-át veszítik el a csapatok, a tervek azonban 10%-ra csökkentenék ezt, amely óriási előrelépés lenne” – idézte a szakembert a Motorsport.
A Nemzetközi Automobil Szövetség együléses versenyzésért felelős vezetője, Nikolas Tombazis szerint a 2018-as autók „körülbelül 30 százaléknyi” veszteséget generálnak „15-20 méteres távolság esetén”. Mostanában sok szó esett arról, hogy a leszorítóerő csökkentése jelenthet megoldást a problémára, ám Brawn szerint az F1-ben ez nem fog működni. „Azt mondják, szabaduljunk meg a szárnyaktól, és hagyatkozzunk a mechanikai tapadásra.”
„A probléma az, hogy az autók így lelassulnak, egy F1-es modell azonban a sebességével tud igazán gyönyörködtetni. Ezt nem akarjuk elveszíteni, sőt, azt akarjuk, hogy az F1-esek a világ leggyorsabb versenyautói legyenek. Ezt pedig csak az aerodinamikai teljesítmény kiaknázásával tudjuk megtenni” – mondta Brawn, és kihangsúlyozta, a legnagyobb cél nem is az előzések megkönnyítése, hanem a csaták elősegítése.
„Az előzés gyakran a siker fokmérője, de az emberek általában attól jönnek lázba, ha az autók közel vannak egymáshoz, képesek egymás mögött, vagy mellett haladni és támadó pozícióba kerülni. Még ha a végeredmény nem is lesz előzés, de legalább csatáznak egymással” – tette hozzá a szakember.