Több istálló is található a mezőnyben, ahol úgy vélik, felesleges (és komoly) pénzkidobás volt az új aeroszabályok bevezetése és ennek következtében a teljesen új vezetőszárnyak kifejlesztése. Eredetileg azt a célt szolgálta az FIA ötlete, hogy a leszorítóerőt így drasztikusan lecsökkentve könnyebb lesz követni a versenyzőknek az előttük haladót, tehát több előzést láthatunk.
A mérnöki versengés azonban úgy tűnik, átírta az előzetes reményeket, igaz, a Red Bull a kezdetektől szkeptikus volt az ügyben. 15 millió dollárt költöttek az újratervezésekre és Adrian Newey főtervező úgy gondolja, a világon semmi hatása nem lesz, szinte ugyanaz a helyzet, mint például tavaly.
Daniel Ricciardo némi reménnyel tekintett előre, hogy ő úgy érezte, mintha könnyebben tudott volna szélárnyékban autózni, más vélemények azonban nem osztják a lelkesedést. Egyelőre a Ferrari autója tűnik a mezőnyben a leggyorsabbnak, de Sebastian Vettel is beragadt Carlos Sainz mögé az elmúlt heti tesztelésen, nem érezte, hogy meg tudná előzni a sebességkülönbség ellenére sem.
„Esélyem sem volt megelőzni őt, egyszerűen képtelen voltam elég közel kerülni hozzá” – mondta el negatív véleményét Vettel az Auto Motor und Sport című lapban. A Red Bull főtervezője teljes mértékben egyetért a korábban a Red Bullnál rengeteg sikert arató pilótával.
„Az üldöző autó ugyanannyi leszorítóerőt veszít, mint korábban. Nem lesz könnyebb előzni” – így Newey. Egy másik vélemény pedig rámutat a lényegre, hogy a mérnökök szándékosan igyekeznek olyan autóval előállni, amit nehéz megelőzni. „Nem építünk olyan autókat, ami megkönnyíti a mögöttünk haladó pilóta számára a versenyzést. Az a dolgunk, hogy a létező leggyorsabbra tervezzük a gépet. A levegőnek a kerekek mellett kell elhaladnia. Ameddig erre meglesz a lehetőségünk, így is fogunk tenni” – mutatott rá Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója.
Lehet, hogy idén is hiába várjuk a több előzéssel járó futamokat.