A Liberty-korszak sokáig „csak” a meglévő alapanyaggal dolgozott az F1 vezetésében, azonban ahogy egyre inkább belerázódtak a szerepbe, úgy kezdték egyre inkább saját képükre formálni a sorozatot. Ennek egyik lépése az első olyan versenyhelyszín, amely teljes egészében az ő nevükhöz fűződik: Vietnám, amely 2020-ban már versenyt rendezhet.
Az amerikaiak létrehoztak egy olyan csoportot is, amely azokat a módszereket vizsgálja, amelyekkel javítani lehetne a versenyek minőségén, ezt Pat Symonds, a korábban többek között a Renault-nál és a Williamsnél is dolgozó technikai igazgató vezeti. Symonds szerint ezzel, az előzéseket is lemodellező szimulátorral, illetve ennek segítségével tervezték meg a vietnámi pályát, illetve az is felmerült, hogy jelenlegi, már használatban lévő pályák vonalvezetését is módosítsák vele, például Abu Dhabiban, ahol tradicionálisan gyenge versenyeket rendeznek a szurkolók általános vélekedése szerint.
„Azt hiszem, megalkottuk a világ első előzésszimulátorát” - fogalmazott Symonds az Autosport International Show-n. „Ez egy nagyon komplex eszköz, ebben egy kör megtétele több órán keresztül tart. Ebben a programban megvannak az autók valós tulajdonságai, de figyelembe veszi a az aszfalt minőségét és a gumik viselkedését is. Ezzel ma már pályákat tervezünk, illetve a jelenlegiek módosítása is szóba került már.”
Symonds aztán említett konkrét példákat is. „Vietnámnál például, amely az első olyan pálya volt, ami igazán hozzánk kötődik, úgy gondolom, sikerült megértenünk, hogy is tudnánk igazán jó versenyeket csinálni.”
Azt a kérdéskört, hogy az F1-nek az előzéseket elősegítve kellene pályákat tervezni, a korábbi F1-es versenyző, a helyét aztán a Formula-E-ben megtaláló és bajnoki címet is ünneplő Lucas di Grassi vetette fel egy blogbejegyzésében. „Nagyon sok mindenben igaza van Lucasnak, de kellett, hogy legyen emögött tudomány is. Sokan, sokféle ötlettel jöttek már elő, hogy lehetne izgalmasabb versenyeket rendezni, most a kérdés mögé odatesszük a tudományt is.”