Reális, de ambiciózus elvárásokat fogalmazott meg magával szemben a Renault erre az idényre és nem is kellett csalódniuk a végeredmény tekintetében. Igaz, 2017-ben Jolyon Palmer rettentő gyenge teljesítménnyel rukkolt elő, idén viszont a Nico Hülkenberg-Carlos Sainz páros kifejezetten megbízható, gyors duónak számított, termelték is a pontokat szépen.
Amikor a franciák bemutatták 2018-as versenyautójukat, rögtön kiemelték, hogy kiugró sikerre ebben az évben egyáltalán nem számítanak, de természetesen hosszabb távon vissza szeretnének jutni a csúcsra. Ehhez az újabb lépést a jóval rendszeresebb pontszerzés és az év végi (gyártói) negyedik helyezés jelentené. Mindkettő tökéletesen végre is lett hajtva.
„Semmilyen extra elvárás nem nyomta a két pilóta vállát, hogy bomba eredményt kellene elérniük ebben az évben, időközben viszont a bővülés és a fejlesztés folyamatosan zajlott a háttérben Enstone-ban és Viryben is” – fogalmaz a crash.net szakoldal.
Ahogy 2017-ben, ezúttal is teljesítette az előzetes elvárásokat az istálló, bár titokban reménykedtek egy dobogós helyezésben, ez egyelőre nem jött össze. A negatív oldalon elmondható, hogy a francia erőforrás nem tűnt úgy, hogy különösebb előrelépésre lett volna képes, év végére a Honda is utolérte. Igaz, a csapat ügyvezető igazgatója szerint az erőforrás fejlesztése gyorsabb lesz, mint a nagyobb hátránnyal rendelkező karosszériáé. További negatívum, hogy ugyan elérte a Renault az előre kitűzött negyedik pozíciót év végén, ezzel a középmezőny legjobbjává lépett elő, ugyanakkor a szakadék az első három helyezett mögött inkább tovább nőtt, mint csökkent volna, így a következő lépéshez alapvetően nagy fejlődést kellene hoznia a Renault-nak.
A statisztika azonban biztató, a tavalyi 57 szerzett ponttal szemben 2018-ban pontosan százhuszonkettőt termelt a gyári csapat, ami több, mint a duplája az előző évinek, egyértelmű, hogy minden téren fejlődött a gárda. Kérdés, hogy képes lesz-e újra szintet lépni a Renault?