DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 17. szerda
F1

Visszaesett, de nem bánja a szakítást a McLaren

Hiába ebrudalta ki Woking a Hondát tavaly év végén, nemhogy javulás következett volna be, még lejjebb csúszott az istálló a ranglistán. A McLaren azonban egyáltalán nem bánja, hogy így döntött.

Hosszú hónapok tárgyalássorozatának végén sikeresen felbontotta hosszútávú szerződését a wokingi istálló és a japán gyártó, mivel három éven át tömény csalódásból állt az együttműködés a Formula-1-ben. A Renault-motorra váltástól mindenki azt várta, hogy Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne az élmezőnyt is megszorongathatja.

Egyáltalán nem így történt, továbbra sem sikerült dobogós helyet szereznie a gárdának, sőt az évad során egyre inkább visszazuhant és már a pontszerzés is túl kemény dió lett a pilótáknak, sokszor a Williamsek ellen voltak kénytelenek harcolni a sereghajtó pozíciók elkerüléséért.

A vállalat vezetősége azonban nagyon hosszú távokban gondolkodik. Egyáltalán nem bánták meg a Hondával való szakítást, mivel szerintük a kapcsolat egyszerűen nem működött. Pedig a japánok a Toro Rosso oldalán jól látható fejlődési pályára álltak és még a Red Bullt is sikerült meggyőzniük arról, hogy 2019-ben már a bikák is a Hondával lépjenek szövetségre.

A McLaren idei autója teljes vakvágánynak bizonyult


A McLaren egyik fő részvényese, Mohammed Al Khaifa szerint a McLaren nem rövidtávon gondolkodik, így most is ugyanúgy tennének, mint tavaly ősszel. „A vállalat hosszútávú érdeke volt ez az elhatározás, bár valóban nagyon sokba került” – utalt arra a sejk, hogy a szerződés felbontása miatt az istálló súlyos milliókat volt kénytelen fizetni a japán gyártónak.

„Továbbra is elkötelezettek vagyunk emellett. Nem jó úton jártunk, egyértelmű volt, hogy változtatnunk kell. Óriási elismerésünk a Hondáé, de a kapcsolatunk egyszerűen nem működött. Emberi módon megtárgyaltuk, majd úgy döntöttünk, külön utakon folytatjuk.”

Rengeteget várnak James Key érkezésétől is, aki a Toro Rosso technikai igazgatójaként már bizonyított. „Tudjuk, hogy az idei autót képtelenek voltunk fejleszteni, alapvető gondjaink akadtak vele. Most viszont már magabiztosabbak vagyunk, mivel úgy gondoljuk, sikerült megértenünk a problémák gyökerét.”

„Ha már áprilisban felfedeztük volna a gondok okát, még építhettünk volna egy B autót, de sajnos túl későn jöttünk rá, pontosan mi a baj az MCL33-mal” – tette hozzá Mohammed Al Khaifa. 2019-ben a Carlos Sainz – Lando Norris párossal vág neki az idénynek a McLaren.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: