DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Alonso: Itt most csak Hamilton boldog

A spanyol pilóta kétszeres világbajnokként, 37 évesen fordít hátat a száguldó cirkusznak. Úgy véli, a jelenlegi Formula-1-ben csak Lewis Hamilton lehet boldog e pillanatban, mindig csak egy győztes van.

Az Abu Dhabi Nagydíj leintése után a dobogón három elégedett pilóta locsolhatta a (nem igazi) pezsgőt. Sebastian Vettel és Max Verstappen is relatíve elégedett lehetett az idényzárón nyújtott teljesítményével, bár a legboldogabb kétség kívül az idei tizenegyedik futamgyőzelmét arató Lewis Hamilton lehetett.

Az egész évre vetítve pedig ez hatványozottan igaz. „A Formula-1-ben mindig csak egy nyerhet, a többiek nem. Ebben az évben ismét csak egy ember lehetett boldog, aki pedig nem más, mint Lewis Hamilton” – nyilatkozta Fernando Alonso, aki immáron távozik a McLaren-Renault-tól (bár az istálló részese marad, többek között az Indy 500-on is).

„Másodikként, vagy tizenkettedikként végezni év végén, egyre megy. Két bajnoki címet szereztem, 97-szer álltam dobogón, ugyanakkor vannak olyan nagytehetségű társaim, mint például Nico Hülkenberg, aki egyszer sem tudott még dobogóra állni.”

Fernando Alonso befejezte, bár még nem biztos, hogy véglegesen kiszállt az F1-ből


„Sebastian (Vettel) is már évek óta nem tud nyerni. Max Verstappen is hatalmas tehetség, még sincs világbajnoki címe, ugyanez a helyzet Daniel Ricciardóval is. Mindannyian balszerencsések? Valószínűleg, de ilyen a jelenlegi Formula-1. Mindezeket figyelembe véve, Észak-Spanyolországból érkezve, egyszerű gokartosként kezdve végül kétszeres világbajnokká váltam, nincs mit megbánnom” – mutatott rá Alonso.

„Büszke vagyok arra, hogy karrieremből tizenhét esztendőt a Renault-nál, a McLarennél és a Ferrarinál töltöttem. Igaz, hogy mostanában a Mercedes dominál, de büszke vagyok arra az időszakra, amit ezeknél a csapatoknál töltöttem.”

„Amikor 2010-ben a Ferrarihoz szerződtem, szerintem tízből tíz pilóta ugyanígy tett volna, nem ment volna máshova. 2014-ben döntöttem úgy, hogy a következő évtől a McLaren-Honda projektjét erősítem. Abszolút úgy tűnt, a legjobb elhatározást hoztam meg, a Ferrari turbómotorja egyáltalán nem volt jó, még a Q3-ba kerülésért is harcolnom kellett. A Hondának pedig volt egy extra teljes éve arra, hogy szabadon fejleszthessen. Megaszuper döntésnek tűnt, azóta többen is mondták, hogy hasonlóan gondolták és tízből kilenc ugyanezt az irányt vette volna, mint én. De hát így történt” – tekintett vissza Alonso.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: