DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Meglehetett volna a Q3 a Toro Rossónak

Biztatóan fut a Toro Rosso-Honda Mexikóvárosban is, a biztató péntek után szombaton is jól ment az autó, ám Brendon Hartley kulcspillanatban elszúrta gyors körét, így maradt a 14. hely.

Az új-zélandi versenyző egyáltalán nem segíti (maradék) jövő évi esélyeit, hogy a csapatban maradhasson, nemrég pocsék rajtot vett kiváló rajthelyéről, Mexikóban pedig a pénteki, valamint a Q1-ben mutatott remek teljesítményét a legfontosabb pillanatban nem tudta megismételni, így egy hangzatos Q3 helyett egy gyengécske 14. helyezés jutott. Az autó tempója viszont rendben van, ami a pontszerzés reményét csillantja fel a gárda számára.

„Úgy vélem, ma olyan tempóval rendelkeztünk, amivel bejuthattunk volna az időmérő döntő szakaszába, utolsó köröm azonban csalódást keltőre sikeredett. Egész hétvégén nagyon elégedett voltam az autómmal, a Q1 is nagyszerűen összejött, a tizedik helyen mentem tovább. Ez elég beszédes arra nézve, mit érhettem volna el a második szakaszban” – ismerte el Brendon Hartley.

Hartley akár a legjobb tízbe is bejuthatott volna, de hibázott


„A Q2-re már csak egyetlen új szett hiperlágy gumink maradt, de nem találtuk meg az autó legideálisabb egyensúlyát. A 12-es kanyarban elfékeztem magam, lefutottam a pályáról, túl sok időt veszítve ezzel ahhoz, hogy továbbjuthassak. Az időmérőn mindig a határokat feszegetjük. A futamon a gumik jelentik a legnagyobb kérdőjelet. Olyan első körre lenne szükségem, mint Austinban. Múlt héten a huszadik kockából sikerült pontokat szereznünk, úgyhogy most vasárnap a tizennegyedikről is lehetséges lesz ugyanez. Egész hétvégén erősek vagyunk, egyértelműen a pontszerzés a célunk” – tekintett előre optimistán Hartley.

Hogyan zajlott a kvalifikáció a Honda szemszögéből? „A harmadik szabadedzésen igencsak versenyképesnek bizonyultunk a változó körülmények között. Az időmérő első szakaszából is simán jutott tovább mindkét pilótánk. Brendon sajnos nem tudott javítani egyetlen igazi, Q2-es körében (a korábbi Q1-es eredményéhez képest súlyos tizedekkel rosszabbat ment), így kénytelen volt beérni a 14. pozícióval” – elemezte a helyzetet Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.

„Pierre esetében a rajtbüntetés miatt (amit az erőforrás és a sebességváltó cseréje miatt már korábban megkapott) nem láttuk értelmét, hogy gyors kört fusson a Q2-ben is. Bizonytalan az időjárási előrejelzés a vasárnapi napra, minden eshetőségre fel kell készülnünk, hogy jó eredményt érjünk el” – tette hozzá Tanabe.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: