DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A Toro Rosso-Honda a legjobb hatban

Egyre sűrűbben köszönthetjük a Toro Rosso pilótáit a középmezőny első felében. A Honda új, igen erősnek tűnő motorján túl ezúttal már a fejlesztett aerodinamikai csomag is hozza az elvártakat.

Már Austinban bevetette a Red Bull fiókcsapata teljesen új aerodinamikai csomagját, a (többek között a változó időjárás miatti) kevés tesztelési lehetőség miatt várható volt, hogy nem sikerül azonnal kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Mexikóban a pénteki napon lehetőség adódott hosszabban is megvizsgálni a karosszéria frissített elemeit és Brendon Hartley rögtön egy hatodik leggyorsabb idővel vétette észre magát a délutáni edzésen. Ehhez az egyre javuló Honda-motor is hozzáteszi a magáét.

Nem valószínű, hogy sokszor átélhette a Toro Rosso azt az érzést, hogy mindkét Mercedest maga mögé utasítja, de ne feledjük, hogy ez még csak egy pénteki nap volt. Hartley-nak nagyon tetszik az új aerodinamikai csomag, sokkal jobban illeszkedik vezetési stílusához, így feltétlenül meg akarja tartani és további finomhangolással még jobb teljesítményt kihozni belőle. 

Egészen pontosan egy fejlesztett első vezetőszárnyról, padlólemezről és oldalsó terelőszárnyról beszélünk, amit már Austinban is megfuttattak Pierre Gasly STR13-asán. A francia viszont nem volt elégedett azzal, amit az FP3 során tapasztalt, így inkább nem használták az újításokat a versenyen.

Hartley imádja az új aerocsomagot, Gaslynak egyelőre nem jön be


Hartley Mexikóban is kísérletezett a frissítésekkel és rendkívül elégedett az autó viselkedésével. „Teszteltem az új aerocsomagot a pénteki napon, amit Pierre Austinban egyszer már pályára vitt. Nagyon optimista vagyok az autó eddigi változása miatt. A szimuláció során mért értékek szerint az egyenesben némi visszaesést jelent, nagyjából öt századmásodpercet, ugyanakkor a kanyargós részen az autó egyensúlya rengeteget javult. Erre vártam az egész szezonban” – elemezte a helyzetet Brendon Hartley.

„Pierre-nek és nekem teljesen különbözik a vezetési stílusunk, gyakran egészen másra lenne szükségem, mint neki. Néhány változtatás rosszul, néhány pedig jól érint engem, de ez az új aerocsomag abba az irányba viszi az autót, amit mindig is szerettem volna kérni egész évben. Izgatottan várom a folytatást.”

„Még mindig sokat kell futtatnunk az új elemeket, hogy megfelelően finomhangolhassuk, de a pénteki nap rendkívül biztató, hatodik helyezésünk ugyanis valósnak tűnik. A csapat remek munkát végzett, hogy lépésről lépésre egyre többet hozzunk ki a fejlesztett elemekből. Igazán jó napot zártunk, remélem, szombaton is így folytatjuk” – tekintett előre Hartley.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: