Bár a szabadedzések előtt is tudni lehetett, hogy a két Toro Rosso a mezőny végéről indul majd az Egyesült Államok Nagydíján, mivel a Honda folyamatosan kísérletezik, javítgatja az apróbb hibákat és próbálgatja az új fejlesztéseket, így Suzuka után megint hozzányúltak a motorhoz, néhány új elemet is kipróbálnak Austinban.
Pénteken és szombaton is igen biztatóan teljesített az új egység, bár az autókat a harmadik szabadedzésen a lehető legjobb versenytempóra igyekeztek behangolni (mivel tudták, hogy az időmérőn felesleges lenne megszakadniuk, úgyis az utolsó sor vár a két faenzai versenyautóra), a Q1-ben Pierre Gasly így is a hetedik legjobb köridőt érte el. A kvalifikáció második szakaszára már ki sem ment a két Toro Rosso.
„A Q1-ben nyújtott teljesítményünk igazán pozitív eredménnyel zárult, nagyon élveztem azt a gyorskört és végül a hetedik helyre fértem be vele. Mivel úgyis a mezőny végéről indulunk, nem láttuk értelmét, hogy a második szakaszban is gyors kört teljesítsünk” – elemezte az időmérőt Pierre Gasly.
„Az új motorvariáns hatalmas előrelépés, az autó is remekül vezethető. Egész hétvégén kitűnően érzem magam az autóban, mind nedves, mind száraz körülmények között jól viselkedik a gép. Jól tudjuk, hogy a vasárnapi verseny nem lesz könnyű, rengeteg megelőzendő autó és számtalan nagy csata vár ránk. Ha ugyanilyen jó marad a teljesítményünk, nagyon fogom nyomni neki és remélem, a lehető legjobb eredményt érjük el” – tette hozzá a jövőre már a Red Bullnál versenyző francia.
A Honda részéről hasonlóan elégedettek a látottakkal. „Szinte teljes egészében a versenybeállításokkal foglalkoztunk az edzések során, a megszokottnál jóval több hosszú etapot teljesítettünk a harmadik gyakorláson. Ennek ellenére Pierre kitűnő tempóval jelentkezett a Q1-ben, ami nagyon biztató. Bár a mezőny végéről kell rajtolnunk, megpróbáljuk a legtöbbet kihozni a versenyből és a lelkes amerikai közönség előtt igyekszünk jó produkciót nyújtani” – jelentette ki Toyoharu Tanabe, a Honda F1-es technikai igazgatója.
Egyre több szakember szerint az már nem is képezi vita tárgyát, hogy az időmérős tempót tekintve a Honda már jócskán a Renault előtt jár, a versenytempóban pedig folyamatosan javulnak a japánok, miközben a francia gyártó csak szenved, különösen az időmérőkön. Így még érdekesebb lehet jövőre a Honda-Renault versenyfutás, hogy a Red Bull is a japán erőforrásokra vált 2019-től.