A középmezőny egy érdekes problémájára hívta fel a figyelmet Romain Grosjean. A Haas pilótája az Osztrák Nagydíj időmérője óta rendszeres résztvevője a legjobb tíz versenyzőt felvonultató Q3-nak, ám Szingapúrban egy olyan problémával szembesült, amire egyáltalán nem számított: a hetedik rajtkockával rosszabbul járt, mint azok, akik a tizenegyedik pozíciótól rosszabb helyről indultak.
„Ostobaság volt a hetedik és a tizedik hely közé kvalifikálni, majd a hiperlágyon rajtolni. Szomorú, hogy a hetediktől előnyösebb rajthely volt a tizenharmadik. Úgy vezettem mint egy nagymama, nagyon, nagyon vigyáztam a gumikra, amik a biztonsági autó után nagyjából öt körrel mégis elfogytak.”
A Grosjean gépezetébe került porszem az időmérőre érvényes gumiszabály lesz. Az előírások értelmében minden olyan pilótának, aki bejutott az időmérő harmadik szakaszába, azon a gumiszetten kell elrajtolnia, amelyen a második szakaszban a legjobb időt futotta. Mivel a legjobb tíz rajthelyből hatot az élmezőny bérelt ki, ezért a fennmaradó négy pozícióért ádáz küzdelem zajlik, aminek az is része, hogy a többség ilyenkor az elérhető leglágyabb keverékkel vág neki a gyorsköröknek. Ez köridőben előnyt, ám stratégiailag hátrányt jelent, hiszen a puhább keverék jellemzője a gyorsabb kopás.
Hiába rajtolt tehát Grosjean a hetedik pozícióból, a hiperlágy abroncsai néhány kör alatt elkoptak, így jelentős hátrányba került a mögötte frissebb és keményebb keverékeken indulókhoz képest. Az Orosz Nagydíjon a hiperlágy újra a három választható keverék egyike lett, ezért a francia pilóta lehet, hogy szándékosan nem teszi majd oda magát a szombati időmérőn.
„Ha itt ugyanaz lesz a helyzet, akkor meg sem próbálok Q3-ba jutni. Szerintem ez nem tesz jót sem az F1-nek, sem a show-nak, sem nekünk. Így mégis mi értelme van az időmérőnek?” – tette fel a költői kérdést.
Szingapúrban egyedül Nico Hülkenberg volt az, aki a hetedik-tizedik rajthely egyikéről indult, s pontszerző helyen végzett, habár őt is megelőzte három olyan, gumielőnyben lévő autó, ami a top 10-en kívülről rajtolt. „Szerintem egyértelmű, hogy hiperlágyon rajtolni csak akkor jó stratégia, ha az ember az élmezőnybe tartozik. Nekem nagyon megnehezítette a dolgom: volt egy nagyon rövid első, majd egy borzasztó hosszú második etapom, amely során annyit spóroltam a gumikkal, hogy összességében nagyon visszaesett a tempóm” – támasztotta alá Grosjean tapasztalatait a német.