DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Gumiháború nem, de új gyártó jöhet az F1-be

Kihívót kapott a Pirelli az F1 2020-2023 közé kiírt gumitenderére, ám mielőtt felcsillanna a rajongókban a remény, továbbra sem lesz gumiháború a sorozatban. A Pirelli szakembere elárulta, miért nem.

Két gumigyártó nevezését fogadta el az FIA a Formula-1 nemrégiben 2020 és 2023 közé kiírt gumipályázatára. A száguldó cirkusz jelenlegi beszállítója, a Pirelli mellett egyetlen másik gyártó, nevezetesen a Hankook jelentkezett az F1 hivatalos beszállítójának szerepére. Bár a két pályázó a tárgyalóasztalok mellett akár a pályán is összevethetné tudását egymás ellen, a sorozat tulajdonosaként a Liberty Media csak az egyik vállalatnak ad majd lehetőséget, kizárva így az előző évtized feléig tartó gumiháború visszatérését. A Pirelli motorsportért felelős vezetője, Mario Isola elárulta, a csapatok mellett a gumigyártók miért is nem csaphatnak össze egymással: szerinte a versengés azt eredményezné, hogy a beszállítók minden egyes pályára egyedi abroncsokat készítenének, az egekig emelve ezzel a kiadásokat.

michelin-bridgestone-2004

Két különböző márka utoljára 2006-ban vívott küzdelmet a versenypályákon


„Biztos vagyok benne, hogy ha teljesen nyílt verseny lenne, akkor a különböző pályákon nemcsak különböző keverékekre, hanem eltérő konstrukciókra is szükség lenne. Erre megoldást jelenthetnének a raliban vagy a WEC-ben alkalmazott különféle korlátozások, de akkor mindenkit ellenőrizni kellene, ami a Formula-1-ben nem lenne könnyű feladat” - idézte őt a racefans.net.

Bár a Pirelli nem számolt utána, hogy nagyjából milyen költségekkel járna egy riválissal vívott fejlesztési verseny, ám Isola könnyen elképzelhetőnek tartja a háromszorosára duzzadt kiadásokat.

„De ez nem csak a Pirellire lenne érvényes” – tette hozzá. „Az istállóknak tesztautót és komplett tesztcsapatot kellene fenntartania. Ez óriási változás lenne, ami számukra sokkal többe kerülne. Manapság ezért szállítja egyetlen gyártó az abroncsokat.”

A következő években tehát ne számítsunk gumiháborúra, az egyetlen küzdelem, amit a gyártók egymás ellen vívnak, az a tárgyalóasztalokon történik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: