Két gumigyártó nevezését fogadta el az FIA a Formula-1 nemrégiben 2020 és 2023 közé kiírt gumipályázatára. A száguldó cirkusz jelenlegi beszállítója, a Pirelli mellett egyetlen másik gyártó, nevezetesen a Hankook jelentkezett az F1 hivatalos beszállítójának szerepére. Bár a két pályázó a tárgyalóasztalok mellett akár a pályán is összevethetné tudását egymás ellen, a sorozat tulajdonosaként a Liberty Media csak az egyik vállalatnak ad majd lehetőséget, kizárva így az előző évtized feléig tartó gumiháború visszatérését. A Pirelli motorsportért felelős vezetője, Mario Isola elárulta, a csapatok mellett a gumigyártók miért is nem csaphatnak össze egymással: szerinte a versengés azt eredményezné, hogy a beszállítók minden egyes pályára egyedi abroncsokat készítenének, az egekig emelve ezzel a kiadásokat.
„Biztos vagyok benne, hogy ha teljesen nyílt verseny lenne, akkor a különböző pályákon nemcsak különböző keverékekre, hanem eltérő konstrukciókra is szükség lenne. Erre megoldást jelenthetnének a raliban vagy a WEC-ben alkalmazott különféle korlátozások, de akkor mindenkit ellenőrizni kellene, ami a Formula-1-ben nem lenne könnyű feladat” - idézte őt a racefans.net.
Bár a Pirelli nem számolt utána, hogy nagyjából milyen költségekkel járna egy riválissal vívott fejlesztési verseny, ám Isola könnyen elképzelhetőnek tartja a háromszorosára duzzadt kiadásokat.
„De ez nem csak a Pirellire lenne érvényes” – tette hozzá. „Az istállóknak tesztautót és komplett tesztcsapatot kellene fenntartania. Ez óriási változás lenne, ami számukra sokkal többe kerülne. Manapság ezért szállítja egyetlen gyártó az abroncsokat.”
A következő években tehát ne számítsunk gumiháborúra, az egyetlen küzdelem, amit a gyártók egymás ellen vívnak, az a tárgyalóasztalokon történik.