Kettős érzések kavarognak Christian Hornerben a Szingapúri Nagydíjat követően. Egyrészt nagyon elégedettek Max Verstappen második helyezésével, amit nem kis részben köszönhetnek a Renault új fejlesztésű, C-specifikációjú erőforrásának. Másrészt azonban sajnálkozik, hiszen a jelek arra mutatnak, hogy a holland egységét a Szingapúrban felmerülő gondok miatt ki kell majd cserélni, ami a rajtrácson való visszasorolással jár majd.
A Renault előre megmondta, hogy a frissített variáns rendelkezésre áll, de megbízhatósági szempontból jóval kockázatosabb, mint a B verzió, ezért a gyári istálló nem fogja idén használni. Végül csak az energiaitalosok vetették be Monzától, ők viszont mindkét autóban. A legutóbbi hétvégén az időmérőn és a verseny alatt is gondjai akadtak Verstappennek az új motorral, attól félt, hogy ki is kell állnia a futamból.
Tisztában voltak a kockázatokkal, de nem bánták meg döntésüket. „Elfogadtuk, hogy rizikót vállalunk ezzel és beszereltük az újabb fejlesztésű motort. Egyértelműen több teljesítményt nyertünk vele, de megbízhatósági szempontból a határokat feszegeti. Ugyanakkor ez az egység segített az első sorba kerülni a rajtrácson, valamint a versenyen szintén ennek köszönhettük a második helyezést” – nyilatkozta Christian Horner.
„Meg kell vizsgálnunk alaposan a helyzetet, de nagy valószínűséggel Szocsiban Verstappen visszasorolásban részesül majd motorcsere miatt. A fiatal holland teljesítménye? Montreal óta elképesztően jól vezet, legutóbb megint nagyon érett teljesítményt nyújtott. Keményen küzdött, hogy tartsa a lépést Sebastiannal, majd a bokszkiállás után is ugyanilyen kemény volt.”
„A legizgalmasabb pillanat a lekörözéseknél következett be, amikor Grosjean és Szirotkin el voltak foglalva a saját csatájukkkal. Akkor ahhoz is közel került, hogy Lewis Hamiltont megelőzze, de végül nem lett igazán szoros” – tette hozzá Horner.