Az erős, titánból készült fejvédelem mentette meg a Sauber-pilótát attól, hogy a felrepülő Fernando Alonso autója nekicsapódjon, ezzel az eszköz megakadályozta, hogy a rajtbalesetnek tragikus következményei legyenek. 1998 és 1999 világbajnoka számára nem is kérdéses, mennyire fontos a halo.
„Engem az egész karambol a 2012-es évi rajtbalesetre emlékeztetett, amikor Romain Grosjean autója repült át Fernando Alonso Ferrariján és a Lotus kereke szó szerint centiméterekre szállt el a spanyol bukósisakjától. Hajszálon múlott, hogy megúszta” – nyilatkozta Mika Hakkinen a Speedweek szakoldalnak.
„Megértem, hogy számtalan rajongó és pilóta nem lelkesedik a halóért. Én mindig is támogattam ezt a fejlesztést, mert úgy találom, a pilóták többet kockáztatnak, ha nagyobb a biztonság.”
„Többször is visszanéztem a rajtbaleset lassításait, Fernando Alonso jobb első kereke hatalmas csíkot húzott a fejvédelmi eszközön. Könnyen elképzelhetjük, mi történhetett volna, ha a kerék Leclerc sisakját találja telibe. Hatalmas valószínűséggel komolyan megsérült volna, de valószínűleg nem is élte volna túl” – mutatott rá Hakkinen.
Charles Leclerc egykori legjobb barátja, a szupertehetséges Jules Bianchi éppen egy rendkívül súlyos fejsérülés következményeként vesztette életét, így külön érdekesség, hogy éppen Leclerc fejét védte meg a halo ilyen látványosan, bizonyítva ezzel, hogy nem véletlenül van jelen az idei évtől a Formula-1-ben.