Vészesen közeleg a június vége. Hogy ez miért érdekes a Formula-1 szerelmesei számára? Persze, akkor tér vissza hosszú évek után a Francia Nagydíj, de ennél talán még fontosabb, hogy a 2021-től életbelépő motorszabályok véglegesítésének ideje is ekkor van. Júliustól aztán elindulhat a nagyüzem, már ami a fejlesztéséket illeti, ám ne felejtsük el, hogy a csaptoknak ezzel egy időben a 2019-es és a 2020-as évadot is teljesíteniük kell.
Ez a kettős helytállás elképesztő időt, és pénzt emészt fel a gárdák részéről, ezért a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul azzal az ötlettel állt elő, hogy mi lenne, ha a következő két évre befagyasztanák a jelenlegi motorszabályokat, így a pénzt a 2021-től bevezetendő, vadonatúj motorokra tudnák fordítani.
Abiteboul terve nem talált süket fülekre, a Mercedes-főnök, Toto Wolff is pártolná ezt a megoldást. Az osztrák üzletember egy dolgot azonban sajnál, hogy a hőenergia-visszanyerő rendszert, vagyis az MGU-H-t kiveszik az új erőforrás-kompozícióból.
„Vannak dolgok, amikről le kellett mondanunk, ilyen volt az MGU-H. Úgy gondoljuk, ez technológiai visszalépés, de egyben kompromisszum a látvány szempontjából, hiszen nőni fog a fordulatszám, megszűnik az üzemanyag-korlátozás, és hangosabbak lesznek a motorok” ‒ mondta Wolff.
„Van viszont egy olyan dolog, amire megoldást kell találunk, ez pedig a hatalmas pénzösszeg, amit a motorfejlesztésre kell áldoznunk. El kell kerülnünk, hogy ezek a költségek megduplázódjanak, mert jelen állás szerint az aktuális motort és az új erőforrást egyszerre kellene fejlesztenünk.”
Wolff kiemelte, hogy a Formua-1-nek muszáj lesz egy technológiai üzenetet közölnie a külvilág felé, ám a látványra is legalább ennyit kell adnia a sportágnak, hiszen például a motorhangok terén még van bőven hová fejlődnie az F1-nek.
„A hibrid rendszerek már beépültek a közúti kocsikba, és az F1-ben is ugyanezt kellene tenni. Nem szabad figyelmen kívül hagynunk, hogy mi történik a nagyvilágban. Hovatovább, a szurkolók kívánságait is figyelembe kell venni.”
Rosszul biztosan nem járna a Mercedes, ha befagyasztanák a fejlesztéseket, hiszen a hibrid érában eddig csak ők nyertek egyéni-, és csapatbajnokságot, és idén sem esélytelenek, sőt. A kanadai verseny előtt Hamilton 14 ponttal vezeti az egyéni pontvadászatot, míg a gyártóknál a Mercedes 22 egységgel előzi meg a Ferrarit.