DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek
F1

Ricciardo motorgonddal is legyőzte Vettelt Monacóban

Minden edzés és az időmérő elsősége után Daniel Ricciardo megszerezte szezonja második győzelmét a Monacói Nagydíjon Sebastian Vettel és Lewis Hamilton előtt. Az élmezőny megoldotta egy kiállással, hátrébb Max Verstappen parádézott.

A Monacói Nagydíj rajtjánál és első körében könnyű balesetbe keveredni, de a 2018-as nagydíj simán indult: első tíz helyezett közül valamennyien tartották pozícióikat – az első helyről induló Daniel Ricciardo őrizte a vezetést, mögötte Sebastian Vettel, majd Lewis Hamilton következett –, és hátrébb is csak egy kisebb incidens történt: Brendon Hartley első szárnya sérült. A szombati harmadik szabadedzésen balesetet szenvedő, időmérőt kihagyó, ezért utolsó helyről induló Max Verstappen két helyezést javított az utolsó körben, mindkét Haast a Ste Devote kanyarban előzte meg.

Ricciardo feladata az első etapban az volt, hogy kontrollálja a tempót, és minél tovább életben tartsa a gyorsan kopó hiperlágy abroncsokat. A Red Bull-os hamar 1,5-2 másodpercre elszakadt Vetteltől, miközben hátrébb csapattársa is végezte a feladatát: Verstappen sorban előzte a hátsó traktusban haladó versenyzőket. Szergej Szirotkinnal nem kellett vesződnie: az orosz stop-and-go büntetést kapott, amiért három perccel a rajt előtt nem volt fent minden kerék az FW41-en.



Az első menetrendszerű kiállás a Mercedestől jött: Hamilton hiperlágyai a 12. körig bírták. A Ferrari és Red Bull tovább húzta: Vettel a 16. körben, Ricciardo és a két finn egy körrel később érkezett. A többség esetében a hiperlágy helyére ultralágy került fel, ami kétkiállásos futamot ígért, Bottas W09-esén azonban a szuperlágy gumik landoltak: ez arra utalt, hogy a versenyző megkísérli az egy kiállást.

A kiállások után a harmadik helyen volt kialakulóban csata: Raikkönen körről körre lopta a távolságot Hamiltonhoz képest frissebb ultralágyain, és egy másodpercen belülre közelítette meg a címvédő bajnokot, aki szemcsésedésre panaszkodott.

Néhány körrel később Ricciardo kétségbeesett üzenetet intézett a Red Bullhoz: nem volt elég erő az autóban, Vettel pedig azonnal megérkezett mögé, és DRS-távolságon belülre került. Ricciardo a csapat segítségével állítgatott az autó beállításain, hogy kímélje az erőforrást, így Vettel nem került előzési pozícióba.

Kicsivel hátrébb azonban máris újabb akció bontakozott ki: szuperlágy abroncsaival Bottas érte utol a negyedik helyen haladó, Hamiltontól újra lemaradó Raikkönent, az összecsapás azonban ezúttal is elmaradt, a két pilóta közti különbség másfél másodperc környékére nőtt, hogy az üldözőt ne akadályozza turbulens levegő.

A Toro Rossó-s Pierre Gasly versenye megérdemli, hogy kiemeljük: a francia pilóta a 38. körben állt ki kerékcserére – ennyit bírt ki a hiperlágy abronccsal, amelyet az élmenők már a 16-17. körben lecseréltek! A Toro Rossóra a szuperlágy abroncs került fel a hátralevő 40 körre. Gaslynél csak az ultralágyon rajtoló Nico Hülkenberg és Verstappen húzta tovább első kiállását.

Ricciardo és Vettel tempóját visszalassította a Red Bull nem drasztikus, de nem is szűnő motorgondja: nem sokkal féltáv után még az ultralágyakkal folyamatosan elégedetlenkedő Hamilton is utolérte őket, három autóból álló élcsoport alakult ki, akiket 3 másodpercnél kisebb különbség választott el egymástól.

Max Verstappen a 48. körben hajtott ki a hiperlágyakért, melyekkel a 11. helyre tért vissza, Hülkenberg az 52. körben tett hasonlóan, hogy keresztülgázoljanak az alacsonyabb pontszerző helyeken haladó versenyzőkön. De hiába teljesítettek náluk három-négy másodpercnél gyorsabb köröket, az előzés így is nehézséget okozott: Carlos Sainz mind csapattársát, mind Verstappent megizzasztotta.

Annak ellenére, hogy a futam elején valószínűtlennek tűnt, hogy az ultralágyak 60 kört kibírjanak – ne feledjük, ez a keverék egy fokozattal puhább, mint tavaly –, az élmezőny kihúzta egyetlen kerékcserével a verseny végéig. Volt pillanat, amikor a top 5 egészen feltorlódott, előzést az élmezőnyben azonban hiába vártak a nézők.

Amikor már úgy tűnt, semmi sem történik a versenyen, a sikánt megelőzően Charles Leclerc belerohant Brendon Hartley autójának hátuljába. Leclerc félreállt, Hartley pedig vissza tudott térni a bokszba, a pályaszakaszt azonban teleszórták törmelékkel – virtuális biztonsági autót rendeltek el a futam végére, aztán az utolsó öt körre szabadon engedték a mezőnyt.

Hiába volt a végén Vettel többször is DRS-távolságon belül, Daniel Ricciardo megnyerte a Monacói Nagydíjat, megszerezve első győzelmét a pályán, és a Kínai Nagydíj után a másodikat a szezon során.

A második helyezett Vettel kiengedett a futam végén, 7,3 másodperces hátránya sokkal nagyobb, mint amekkora a különbség a verseny során akármikor volt. A harmadik helyezett Hamilton újabb 9,5 másodperccel követte a németet, a negyedik Raikkönen és ötödik Bottas azonban egészen közel voltak a befutónál a 2017-es bajnoknál.

Az élmezőny annyira lelassult a futam hajrájában, hogy a hatodik helyen végző Esteban Ocon is megközelítette őket a Force Indiával, akinek csendes, de erős versenye volt. Ocon hátsó szárnyán loholt a célba Gasly, akit, hiperlágy gumik ide vagy oda, nem tudott megelőzni a nyolcadik Hülkenberg és kilencedik Verstappen – ezt a négyest 1,8 másodperc választotta el egymástól.

A mezőny végén a két Williams zárt három-három bokszkiállással – az utolsó Lance Stroll kétszer kapott defektet –, három kieső volt Monte-Carlóban: Leclerc és Hartley mellett, akiket a szabályok alapján még rangsoroltak, Fernando Alonso esett ki, a hetedik helyről váltóhiba miatt állt ki a futam második felében, a szezon során először nem szerzett pontot.

 

A verseny részletes történései visszaolvashatók vasárnapi élő közvetítésünkben.

 

A Monacói Nagydíj végeredménye:

 

  Versenyző Csapat Idő/Hátrány
1. Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:42:54.807
2. Sebastian Vettel Ferrari 7.336
3. Lewis Hamilton Mercedes 17.013
4. Kimi Raikkonen Ferrari 18.127
5. Valtteri Bottas Mercedes 18.822
6. Esteban Ocon Force India/Mercedes 23.667
7. Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 24.331
8. Nico Hulkenberg Renault 24.839
9. Max Verstappen Red Bull/Renault 25.317
10. Carlos Sainz Renault 1:09.013
11. Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 1:09.864
12. Sergio Perez Force India/Mercedes 1:10.461
13. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1:14.823
14. Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 1 kör
15. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
16. Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 1 kör
17. Lance Stroll Williams/Mercedes 2 kör
18. Charles Leclerc Sauber/Ferrari ütközés
19. Brendon Hartley Toro Rosso/Honda ütközés
- Fernando Alonso McLaren/Renault váltóhiba

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: