Ebben a szezonban kulcsfontosságú szerepe van a megbízhatóságnak, mivel immáron huszonegy helyszínt tartalmaz a száguldó cirkusz idei versenynaptára, ráadásul a tavalyihoz képest eggyel több nagydíjhétvégét eggyel kevesebb, azaz maximum három motorral kötelező végigvinni, rajtbüntetés kiszabása nélkül.
Az eddigi mérések szerint a megbízhatóbbá varázsolt motorból tíz lóerővel többet sikerült kisajtolni a mérnököknek. Egyre inkább úgy fest, hogy a Mercedes-Ferrari párosnak nem okoz majd nagy fejfájást a hárommotoros szabály teljesítése, ellenben a Renault és a Honda már korábban kijelentette, hogy fontolgatják, hogy eleve négy (vagy több) erőforrással tervezik a szezont.
A gyártók eredeti célkitűzése az volt, hogy az átlagos eddigi öt nagydíjhoz képesti hét versenyhétvégét úgy tudják teljesíteni a továbbfejlesztett egységek, hogy mindez ne okozzon teljesítménycsökkenést. A Ferrarinak (is) sikerült ez az eddigi adatok alapján, de belső információk szerint a 062EVO elnevezésű specifikáció meg is haladja a tavalyi modell erejét.
A motorfejlesztés technikai vezére, Corrado Iotti szerint az egység leginkább a lassú és közepes sebességnél ad majd le nagyobb lóerőt, ami például Melbourne-ben igen hasznos lesz a köridő szempontjából. További fejlődést jelent, hogy a turbó könnyebb súllyal bír és a hírek szerint rövidebb reakcióidővel, de nagyobb nyomatékkal működik, az MGU-H-t is jobban tölti.
A Ferrari alig várja, hogy összemérhesse erejét a Mercedesszel, különösen kvalifikációs módban, ami kulcsfontosságú a rajtsorrend tekintetében. A Scuderia a 2018-as versenyautók súlynövekedése miatt aggódik, teljes gázon ugyanis jócskán megnövelheti a fogyasztást, ami akár Melbourne-ben is visszafoghatja a teljesítményt.