Úgy fest, egyre több istálló indul el a taktikai motorcserék irányába, ezzel növelve esélyeiket a versenyeken. Néhány hete, elsőként a Renault ügyvezető igazgatója, Cyril Abiteboul mondta ki, hogy a franciák gyári istállója eleve négy vagy öt erőforrás felhasználásával tervezi be a szezont, adott helyszíneken vállalva a rajtbüntetést.
Ez ugyanis nem kevés plusz lóerőt jelenthet a franciáknak, ha nem kell annyira visszafogni az erőforrás teljesítményét. Ugyanebből az indokból a McLaren is kijelentette, hogy a wokingi istálló is nagy valószínűséggel ebbe az irányba indul el, a büntetés(ek)ért cserébe ugyanis minden versenyen sokkal inkább feltekerhetik a motor teljesítményét.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost is így gondolkodik. Bár az eddigi tapasztalatok alapján a Honda talán végig tudná vinni az egész évet három erőforrással, de ez túl nagy lóerőveszteséggel járna, akkor inkább legyen többször friss motorja a faenzai istállónak.
„Eljön az az időszak, amikor arra jutunk, hogy sokkal jobb lenne új motorral rajtolni a mezőny végéről, minthogy olyan erőforrást használni, amiben már 3000-4000 kilométer van. Száz-kétszáz kilométer után már elkezd némi erőt veszíteni az egység. Úgyhogy meglátjuk, mindenképpen átbeszéljük előtte, bár még nem tudom pontosan, mikor” – nyilatkozta Franz Tost csapatfőnök a Motorsport.com szakoldalnak.
„Tavaly a gyártóknak négy motorral kellett kevesebb versenyt teljesíteni, idén több futam van és kevesebb motor. Azt kell mondanom, ez a szabály totális őrültség. A Ferrari a változtatás ellen állt ki, valószínűleg a három erőforrás számukra előnyös. Ez a szabály, el kell fogadnunk. Hogy végül pontosan mennyi motort használunk fel, még nem tudom” – tette hozzá Tost.