DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Az F1-es szezonkezdet tíz legfontosabb témája

Amilyen hosszúnak tűnt a téli időszak, olyan gyorsan zajlottak le az előszezoni tesztek, és jött el az Ausztrál Nagydíj - persze még egy hetet várnunk kell a piros lámpák kialvására, de néhány beszédtéma már így is adja magát 2018-cal kapcsolatban.

Történelmet ír-e a Mercedes?

Bár ahhoz még két konstruktőri cím kellene, hogy a brackley-iek beállítsák a Ferrari 1999 és 2004 közötti sikerszériáját hat titulussal, négy már a zsákban pihen. Persze ehhez a maranellóiaknak is lesz egy-két szavuk, aki pontosan tíz éve ünnepelhették utolsó győzelmüket a csapatok között. A Mercedesnek nehéz dolga lesz, hiszen a vörösök mindent meg fognak tenni a trónfosztás érdekében, ahogyan a tavaly év végére belelendülő Red Bull is vissza akarja szerezni a 2014-ben elveszített koronáját.

Vettel és Hamilton az ötödikért, vagy Verstappen az elsőért?

Az Ausztrál Nagydíj az első szezonnyitó lesz a sportág történetében, melynek rajtrácsán két négyszeres világbajnok áll majd rajthoz, a tavalyi nagy összecsapást követően pedig kevesen vannak azok, akik 2018-ra ne a visszavágás éveként tekintenének. Erre azonban nincs garancia: a szezonzárón diadalmaskodó Valtteri Bottas egyértelmű esélyes, ahogyan a Red Bull párosa, Daniel Ricciardo és Max Verstappen is – feltéve, ha az RB14-es is úgy akarja.



Új időpontok

Az idei évad egyik fontos újítása, hogy az összes európai, és a Brazil Nagydíj egy óra tíz perccel később kezdődik, a többi verseny pedig óra tíz perckor rajtol el. A naptárba tíz év után visszatérő Francia Nagydíj helyzete különleges, hiszen a szervezők el akarták kerülni az ütközést az Anglia-Panama foci vb-mérkőzéssel, így a Paul Ricard-i futam 16 óra 10 perckor startol majd június 24-én.

Az a bizonyos második év a Liberty Mediánál

A McLaren-vezérigazgató Zak Brown szerint a mézesheteknek vége, idén már konkrét eredményeket kell felmutatnia az F1 többségi tulajdonosának. A Ferrari kiszállással való fenyegetőzése mellett a 2021 utáni időszakra vonatkozóan is kézzelfogható tervet kell alkotniuk, ami pozíciójuk megszilárdítása mellett nem lesz sétagalopp.

Visszatér-e a McLaren a nagyon közé?

Szinte örökkévalóságnak tűnik a 2012-es Brazil Nagydíj: a McLaren utoljára ekkor győzött az F1-ben, ráadásul a 2014-es Ausztrál Nagydíj óta még csak dobogóra sem tudta állítani egyik pilótáját sem. Háromévnyi Honda-szenvedés (amely lehet, inkább rajtuk múlt) után idén a Renault-val szállnak harcba, amely az elmúlt években folyamatosan győzelmeket szerzett a Red Bull-al karöltve – 2018-ban nem lehet több kifogásuk a sikertelenségre.

Rajtrácsgyerekek rajtrácslányok helyett

A grid girlök témája január óta lerágott csont az F1-ben, hiszen még azok is megszólaltak a témában, akiknek vajmi kevés közük van a sportághoz. Persze a sztori legnagyobb győztesei a gyerekek, akik bizonyára életük legszebb pillanataként fognak emlékezni arra, hogy egy pilótát kísérhetnek rajtrácsra a futamok előtt.

Halo

Bár kétszer négy nap után többen hozzászoktak a látványához, bizonyára sokáig fog még beszédtémát szolgáltatni idén az F1-es autókat elcsúfító biztonsági megoldás – talán addig, amíg egy pilóta az eszköznek köszönhetően fog saját lábán kiszállni autójából egy hajmeresztő bukás után.

Daniel Ricciardo nagy döntése

Az élpilóták közül az ausztrálnak, valamint Valtteri Bottasnak és Kimi Raikkönennek szól egy évre a szerződése, mégis a perthi sorsa a legforróbb téma a sajtóban. Mark Webber szerint honfitársa pengeélen táncol, és akár jól is kijöhet a dologból – a Ferrari és a Mercedes is szívesen látná soraiban, ezért minden azon múlik majd, hogy a Red Bull mire lesz képes a következő hónapokban.

A fiatalok éve

A mezőny húsz pilótájából kilencen is 25 év alattiak, a Ferrarin és a Mercedesen kívül minden csapatnál megtalálhatóak: közülük a Williams párosa a legifjabb, Lance Stroll 19 és Szergej Szirotkin 22 évével. A versenyzők között mindössze hat harmincon túli pilóta található: Lewis Hamilton a harmadik legidősebb a maga 33 évével, Kimi Raikkönen és Fernando Alonso bizonytalan jövője miatt pedig könnyen lehet, hogy korelnök lesz 2019-ben.

Kulcsfontosságú szezon a Honda előtt

Miután a Toro Rossóval együtt hetedik legjobb időt futották a barcelonai teszteken, és a harmadik legtöbb kilométert autózták, már nem sokat kell várni arra, hogy kiderüljön, vajon a japán gyártó vagy a McLaren volt-e a ludas az elmúlt évek sikertelenségében. Sajóhírek szerint a Red Bull árgus szemekkel figyeli a faenzaiak ténykedését, amely nem utalhat másra, mint hogy 2019-ben megvalósulhat a Milton Keynes-i alakulat és a Honda házassága.

A Sky Sports F1 összeállítása alapján.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: